maandag 31 mei 2010

31 mei Les Granges rustdag zelfde kamping als gisteren.

Salade vert, Jambon au Porto, mousse de chocola

Als je echt vast zit op een kamping waar niks te doen is, dan ga je vanzelf wel nadenken over jezelf. Misschien is dat wel de reden dat ik hier terecht ben gekomen? In ieder geval begint het nu echt tot mij door te dringen wat een zwerver ik geworden ben de afgelopen maand. Altijd ergens anders naar op weg, hooguit één dag op dezelfde plek totaal geen vastigheid. Alleen maar vreemden om mij heen. Het enige wat bekend en vertrouwd is, is de binnenkant van mijn tent als ik 's morgens mijn ogen open doe. Wat doe je onder zulke omstandigheden als het tegen zit, waar haal je dan de zin vandaan als je op een but-kamping zit als deze? Thuis is het makkelijk, genoeg dingen om je afgeleid te houden, TV, muziek, boeken, Nanda realiseer ik mij nu. Maar dat is er allemaal niet, ik heb 1 boek en zou natuurlijk met Nanda kunnen gaan bellen (die werkt echter) of sms'en maar dat voelt nu als weglopen voor het probleem, want de situatie blijft bestaan het blijft een but-kamping :-). Het enige wat nog overblijft is om bij mezelf naar binnen te gaan om te kijken wat het met mij doet. Als ik me onrustig of angstig voel dan probeer ik me helemaal te verbinden met die emotie, die altijd een plaats in mijn lichaam heeft, angst zit bijna altijd in mijn buik bv. Het grappige is door dat te doen gaat ze weg. Ik heb het ''ego-emoties'' genoemd, stukjes conditioneringen die vinden dat ik niet alleen mag zijn, alles goed voor moet bereiden, de controle moet hebben enz. Daarin actief zijn geeft schijnveiligheid en dat wordt pijnlijk duidelijk als je alleen op deze kamping zit. En toch ben ik de dag doorgekomen zonder al teveel problemen ik realiseer me dat ik ergens de kracht in mezelf vind om door te gaan, want ik ben zelf natuurlijk de veroorzaker van de situatie waar ik in zit, kan niemand anders de schuld geven :-( En zo zie je maar zo boven zo beneden, de reis naar SdC is ook een reis naar binnen. Nu eens zonder haast opgestaan dat was wel lekker, zowaar een strak blauwe hemel dus gauw mijn was uit het douche/wc/washok gehaald en in de zon opgehangen. Weer mijn slaapzak in nagedacht en mezelf Reiki gegeven. Daarna 3 kwartier yoga gedaan (sorry Annet nog maar 2 minuten per oefening) de hele lijst van vakantie oefeningen. Daarna gegeten en naturrlijk voortdurende aan de was gevoeld, is ze al droog? Tegen 12 wat nog vochtig was in de tent gelegd en naar de dichtstbijzijnde stad gelopen, jawel kaarten gevonden en andere dingen. Daarna 2,5 uur kwijt moeten maken voor de restaurants open gingen. Heb in zo'n beetje elk cafe of brasserie (totaal 2) wel thee gedronken. Vanavond een koude douche en vroeg naar bed. Volgens de planning staat er morgen dik 30 km op het programma, ik wil vroeg starten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten