vrijdag 21 mei 2010

19 mei Mirwart 30 km camping chauvage

Spaghetti met ham/kaas alweer een noodrantsoen

Aardig wat tijd kwijtgeraakt in Marche en Famenne, op zoek naar kaarten. Vond ze allemaal op één na! De kaart voor morgen :-( Toch maar op weg misschien nog ergens onderweg.... In een klein stadje. De kampings liggen in dit deel van Belgie ver uit elkaar tussen de 25 a 30 km. Eigenlijk ben ik te laat weg om relaxt naar de volgende kamping te kunnen lopen plus de extra 5 km die gisteren door het verdwalen niet gehaald zijn. De route is prachtig, het golvende landschap van zuid Belgie, argrarisch sereen , dan de bossen in, moddersteen paden (geen probleem voor mijn schoenen). Steile helling die menig zweetdruppeltje kosten met meer dan 17 kilo op mijn rug. Na mijn verdwaal partij van gisteren extra goed opgelet, kompas erbij bij kruisingen in het bos is de richting goed? Afslagen checken op de kaart om de juiste te nemen. Dit is dus het nadeel van lopen in bossen, geen orientatiepunten echt lopen met kaart en kompas bij de hand. kost wel veel tijd maar niet verdwaald. Mijn benen en vooral schenen hielden zich goed tot in de middag. Toen begon de vermoeidheid zijn tol te eisen, pijntjes in oververmoeide spiergroepen. Ik probeer dan ''netjes'' te lopen, bewust, focussen op cadans en neerzetten, Reiki energie naar de pijnlijke plekken. Alles om de belasting zo harmonieus mogelijk over mijn voet- en beenspieren te verdelen. Wel een meevaller in een klein stadje jawel de laatst missende kaart Hoera!! Maar ja ik zat te vast in mijn ego ik moest en zou de volgende geplande stop halen dus marcheren! Terwijl achter in mijn hoofd dat kleine stemmetje zei,''ga je niet halen''Later op de middag geen campings meer, tot acht uur s'avonds doorgelopen maar 2 uur daarvoor wist ik het al, geen kamping vanavond. Ik zit middenin een natuurreservaat, wat loopt daar een everzwijn!! Ik hoop dat hij banger voor mij is dan ik voor hem. Zoeken naar een geschikte plek is moeilijk of de grond is stenig hard (krijg je geen lichtgewicht kunststof haring in) en erg schuin of erg hobbelig. Dat laatste snapte ik niet, ik heb meer wild gekampeerd en het nog nooit zo hobbelig gezien. Toen drong het tot mij door Everzwijnen! Ze wroeten in de grond die beesten zitten hier zo'n beetje overal. Eindelijk een plaats gevonden, zwaar illegaal op een prive terrein midden in het bos. Goed onderhouden vlakke grasmat en.. niemand thuis. Ik was op, voelde me vies en plakkerig, had nog net voldoende water voor een noodrantsoen maar niet meer voor ontbijt laat staan om eventuele dorst te lessen vannacht. Ik heb geen schone kleren meer. Er kwam dus een enorme aaval van eenzaamheid opzetten. Dit is wat ik toen opschreef:
Te lang en te veel van je lichaam vragen is niet alleen slecht voor je lichaam maar ook erg deprimeren.
De eerste camping die ik tegenkom rusten! rest van de dag! wasmachine of niet ik moet even bijtanken. Morgen door naar Boullion is 30 km dat is niet te halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten