dinsdag 1 juni 2010

1 juni Dienville 30 km kamping Tertre

L'Echalottte Bavette frite, spercibonen en salade

Ik ben al 1 maand onderweg zie ik aan de datum, ik krijg een tijdloos gevoel over mij. De dagen rijgen zich aan elkaar en toch beleef ik elke dag intens door het lopen. Ik hoop dat jullie mijn verslagen nog leuk vinden en dat het niet meer van hetzelfde wordt. Ik heb gisteren nog gezocht naar een internetcafe, want dat was er, alleen op maandag gesloten :-( dus nog altijd geen reacties kunnen lezen, maar blijf ze wel schrijven! Kom ik aan in Dienville bij kamping 1 vraag naar de prijs €12,- vond ik wel een beetje veel. Lopende naar de 2e kamping dacht ik nog ben ik nu erg Hollands om prijzen te gaan vergelijken? Affijn kamping nr 2 ik kijk naar de prijslijst €7,- Kijk dat is beter ik naar de Acceuil de man kijkt mij aan, vous etes pelerin? Oui. Dan is deze kamping voor u gratis. Kijk dat bedoel ik nou dat Hollands zijn is zo gek nog niet! Gisteren mijn but-camping afgerekend, ik moest eerst mee naar binnen voor een sociaal gesprekje. Het wordt ''gerund'' door een bejaard echtpaar. Dus een uur over koetjes en kalfjes gepraat zover dat gaat met mijn Frans. Toen wilde ik wel naar mijn slaapzak, wat moet ik nu betalen. Wat heen en weer gesmoes tussen de oudjes, 3 Euro! Een vriendenprijs zeggen ze. Gaat wel lekker zo. Ik raak nog verwend door die campingprijzen. Het was goed te merken, vanmorgen, dat ik een rustdag had gehad. Ik had me er een gang in, ging vanzelf! De kilometers gleden onder mijn voeten door. Doordat ik de 1:25.000 kaarten had kon ik mooi mijn eigen route maken, veel landweggetjes door de velden, dorpjes die op de horizon opdoemden, paarden en koetjes in de wei. Pratende mensen op straat ''rue Grande'' hoe klein het dorp ook is hij is er altijd. Het navigeren gaat bijna probleemloos de laatste tijd. Het weer houd zich ook prima aan de afspraak, overdag bewolkt maar droog goed wandelweer. S'avonds een eventueel buitje. Ik ga lekker door zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten