woensdag 26 mei 2010

26 mei Futeau rustdag zelfde camping

Croissant met kaas, worst, paté, paprika en thee

Vannacht heeft het stevig geonweerd en gehoosd. Mijn tentje had een druppellekje via een lusje aan de buitentent waarlangs het water doorsijpelde over mijn binnentent waar het over en door de rits liep. Even een tegenvallertje niet verwacht, maar het hoosde dan ook stevig. Met een wasknijper en wat kunstgrepen opgelost. Had gelukkig mijn rugzak in de verblijfsruimte gezet, alleen het allernoodzakelijke lag in mijn tent. Deze dag kende ongelooflijke mooie momenten. Ik moest wassen, geen machine dus hand. Het weer was en is afwisselend regen en droog. Dus na de was hoe te drogen? Ik had wel een idee er stond nog een party-tent als ik daar nu een lijntje onder span dan staat mijn was lekker droog als ik weg ben. Zover kwam ik niet eens, de was kon in de droger van het echtpaar wat mij gisteravond ook geholpen had. Het is een gepensioneerd stel, zei spreekt Duits dus dat maakt de communicatie wat makkelijker. Hoewel, als ik met beiden praat is het moeilijk om om te schakelen tussen Duits en Frans. Maar zoals ik al zei met haar kan ik praten en dat is ook wel eens gezellig. Terwijl ik in de verblijfsruimte zat bij een kop thee hoor ik haar binnenkomen. Met een bord spaghetti Bolognaise! Mijn mond viel open, en het was heerlijk, ik putte mij uit in bedankjes en dat het niet nodig was. Ze zei dit maakt mij gelukkig. Dat was een onverwachtte en lekkere lunch. In een paar uur, sinds gisteravond, is de verblijfsruimte een soort thuis geworden. Ze voelt goed. S'middags naar Ste Menehould 12,5 km van Futeaux. Heen 4 km gelopen rest een lift. Daar de juiste kaart gevonden, ik kan nu 2dagen voort. Over 2 dagen stop ik in een grote plaats, ik verwacht er wel weer een vervolg kaart te kunnen scoren. Eten ingeslagen voor vanavond en de komende 2 dagen EN een fles wijn voor mijn buurtjes als dank je wel dat ze deze rustdag tot zo'n feest hebben gemaakt. Ik hoor de donder al weer rommelen ik ben blij dat ik in mijn verblijfsruimte zit, morgen zie ik wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten