zaterdag 29 mei 2010

29 mei Arrigny 16 km camping a 
la Ferme

Linzensalade, kip met aardappelkoekjes en mayo, kaas na met een klein glaasje wijn

Gisteren eindigde met ''Houston we've got a problem''. Vandaag was ''damage control day''. Na eerst een frustratie sms naar Nanda gezonden te hebben kon ik weer gaan nadenken. Revigny s Ornain heeft een station ik besloot de trein naar Vitry les François te nemen in de hoop daar wel te vinden wat ik nodig heb, kaarten en gaspatronen. Bijkomend voordeel van VlF is dat mijn stopplaats van vandaag (Thieblemont) daarvandaan makkelijk te bereiken is. Dus ik was om 6 uur op om de trein van 8.05 te halen. 33 km in 17 minuten I am back in the 21th century. Half 10 had ik 3 kaarten kan ik 3 etappes op lopen, daarna.... tja we zien wel. Op het laatste moment kon ik ook nog gastankjes kopen Yesss zonder kaarten lopen is een probleem maar geen thee is een ramp!! En ook een goede strooien hoed gevonden. Het enige wat erop mist is een Sint Jacobsschelp. Kan iemand mij helpen en er ééntje per post naar Vezlay sturen, ik kom er 10 a 14 juni aan. Alle schelpen die binnekomen naai ik op mijn hoed. Als de post uiterlijk 3 juni opgestuurd wordt is ze mooi op tijd het duurt 4 a 5 werkdagen. En als we nu toch bezig zijn, mijn Yogithee is ook op. Als iemand de hand kan leggen op Yogi, rose, sweet chai of bedtime thee zou lekker zijn. Rond half twaalf echt aan het lopen geslagen en kijkende op de kaarten zag ik dat ik eigenlijk terug zou lopen als ik naar Thieblemont zou lopen, temeer daar de etappe van morgen 34 km bedraagd! Als ik daar nu eens wat vanaf zou kunnen knabbelen 5 a 10 km of zo. Ook was de afstand naar Thieblemont ca 10 km ik zou daar ver voor 3'en al zijn. De vraag alleen is zijn er ook kampings als ik ergens anders stop? Bij wat locals (vrouwen) gevraagd ja daar waren kampings. Sorry dames maar ik heb gemerkt dat vrouwen niet accuraat zijn als het om afstandenen en locaties gaat (maar je moet eens met een paar vriendinnen een rode boxershort (snel) willen kopen je legt het als man helemaal af tegen de accurate creativiteit die dan aan de dag komt en ik moet toegeven dames van de wandelgroep mijn bordeaux rode boxershort geeft al niet meer af) Maar ze hadden gelijk bij de plaats die ik op het oog had lag een camping zei een toeristisch streek-informatie bord. Half 5 was ik er moeier dan ik verwacht had, veel over asfalt gelopen. De laatste paar honderd meter kon ik over een soort gravel-trottoir lopen en dan voel dat je makkelijker loopt. Ook nog even met Nanda gesproken, ze is voor mij in de weer geweest om het kaartprobleem tussen Vezelay en Le Puy op te lossen zij stuurt nu een paar 1:100.000 kaarten op waar de GR3 opstaat die tussen V en LP loopt. Die zou goed aangegeven moeten zijn. Rianne bedankt voor je suggestie van Pied a Terre ze is er vandaag naar toe geweest. (wat een schatten he?)Het regent weer mooi want ik loop nu toch niet! Morgen zie ik wel weer.

1 opmerking:

  1. Via oude Romeinse wegen naar het zuiden. Dat doet mijn oude soldatenhart (Romeinse gladiator geweest in vorig leven) goed.
    Bij je melding over gaspatronen moet ik telkens lachen: echt soldatenenergie wo1, patronen enz. Ik heb je site net getwitterd, wie weet krijg je zo wat meer volgers die vanuit hun luie stoel jou volgen en er wat van leren. Liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen