donderdag 6 mei 2010

1 mei Sleeuwijk ca 20 km

Henk's gebakken aardappelen, en lekkere mosterd vlees, worteltjes en sla
De afgelopen week was super hectisch. 3 dagn geleden te horen gekregen dat mijn huis verhuurd was! Hoera maar Nanda en ik hebben de hele koniginnedag lopen buffelen om het leeg te halen. Het voelde daarna vreemd aan niet meer van mij. Maar dat was ook de bedoeling, er komen 4 poolse lassers in voor 5 maanden gehuurd via een bedrijf. Kon eigenlijk niet beter wat alles betreft en vooral wat betreft de wet voor de bescherming van huurders die is nu in mijn voordeel. 5 mei is de sleutel overdracht ''toevallig'' (natuurlijk niet!) mijn eerste rustdag in Vught. Ik ga met de trein terug om erbij aanwezig te zijn. Kan ik ook zien wat voor vlees ik in de kuip heb. Daarnaast is pelgrimeren loslaten dus ook mijn huis. De eerste loopdag was een ponchodag veel regen net als de 2e trouwens. Nanda en Monique en haar zoontje Eduard liepen met mij. Met Eduard, (die autistisch is) heb ik een speciale band. Hij heeft een eigen wereld waarin een andere planeet (bevolkt met Eduardianen) en energie van kristallen een grote rol spelen. Moet je net mij hebben als halfbakken Reiki meester. Stapje voor stapje kan ik hem soms een beetje duidelijk maken hoe energieen van andere mensen in zijn systeem komen. Hij is verbazend gevoelig. Om 10 uur vertrokken wat een gestuntel van mij 2 buren kwamen ons uitzwaaien. In gedachte zag ik mijzelf kundig mijn rugzak omritsen stokken uitschuiven en resoluut op pad gaan. De praktijk liep anders, ik liet 3 keer mijn stokken vallen, van 1 stok was de glijpakking losgeschoten ik kwam niet in mijn poncho. Een van de buurmannen hielp me maar uieindelijk! De tocht naar Sleeuwijk was een prachtige Hollandse rivieren landschap tocht. Open watervlakten, dijken met bomen, gele koolzaadvelden dreigende luchten en een kwebbelende Eddie die bieslook plukte. In Werkendam in een cafe gevlucht vanwege de slagregen. Monique maakte contact met de stamgasten die rokend en bierdrinkend elke zaterdagochtend bijkletsten. We werden aan de tafel uitgenodigd, door het biergebruik (een pijpje per kwartier) werd het accent steeds zwaarder en het lachen harder. Daar wat gegeten en opgedroogd. Henk kwam Eduard ophalen. Met z'n 3'n doorgelopen naar Sleeuwijk. Oude dijken, dijkhuisjes en waterlinie forten tot aan Sleeuwijk. Een gezellige avond gehad en vroeg naar bed. Nanda en ik konden nog eenmaal lekker tegen elkaar aankruipen daarna 4 maanden niet meer. De volgende dag zou het afscheid komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten