donderdag 6 mei 2010

3 mei Drunen ca 18 km

Peking eend met mie en chinese thee. Licht en lekker
Slapen bij Ria
Toeval?
Bij de pont van Heusden begon het echt te regenen, poncho-time. En een probleem want ik krijg dat ding niet over mijn rugzak vanachteren. Okee ik vraag het wel aan de geldinner van de pont. Jammer deze pont is gratis! Affijn het plensde en het schuilhokje mistte 2 ramen. Niemand te zien op die verlaten winderige dijk. Okee, je moet toch wat?, dan probeer ik het zelf wel. Worstel de worstel als ik mijn hoofd uit de poncho bevrijdt staat opeens die oudere man voor mij! Waar komt die nu vandaan? Who cares? Hij kon mij helpen. Hulp is er als ik hem nodig heb op deze tocht.
Nog meer toeval?
In Heusden in een willekeurig cafe uitgerust. Ik wil weg gaan maar ja die poncho he? De ober wil wel even helpen. Ik hijs de rugzak op mijn rug, pak de poncho maar de ober raakt in gesprek, Donald dit is Brabant, hier heeft men alle tijd hij heeft geen haast dus jij ook niet, sta ik daar in volle bepakking te wachten met de poncho half over mij heen. Mensen kijken, een man met lang grijs haar en een lang gezicht kijkt opvallend lang naar mij valt me op. Laat maar denk ik. He he ober klaar poncho goed. De man kijkt mij aan, waar gaat de reis naartoe vraagt hij? Compostela zeg ik. Ik heb wat voor je en geeft mij een zwarte toermalijn! Ik zeg weet je wat dat betekent als je naar SdC gaat? (je kan stenen van een ander meenemen die hun zonden symboliseren en ze op een speciale plek achterlaten) Hij zegt hij is voor jou ik krijg door dat ik hem aan jou geven moet!! Ik zeg laat mij even voelen, terwijl ik de steen in mijn handen ronddraai voel ik ze erg warm worden, zie rood en krijg de indruk van bescherming. Ik zeg ik ken geen stenen maar ik voel bescherming (en energie op mijn hartchakra niet gezegd) Hij zegt hij is om jou te beschermen tegen het kwaad op je weg. Ik voelde me helemaal licht worden we praatten wat, hij gaf zijn kaartje. We zien elkaar nog wel is het laatste wat hij zegt, ik weet dat hij gelijk heeft. Ik zweefde naar buiten, deze tocht kan niet meer stuk! Hij begint nu echt, ik heb alles gekregen wat ik nodig heb. (nu dat pokke weer nog) Bedankt Lidwien je horoscoop begint nu al te kloppen.
Morgen een dagje lopen met Rianne leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten