donderdag 13 mei 2010

11 mei Sittard ca 25 km.

Traditional Irish stew met een pint Guinnes

De trouwe volgers zullen het wel gemerkt hebben ik loop een paar dagen achter. De avonden waren zo druk dat het verslag schrijven er niet van kwam. Gelopen van Thorn naar Sittard waar ik de wandelgroep zou ontmoeten. Bert had al afgezegd dus bleven, Lidwien, Andrea, Gina en Hildegard over. Gezellig met 4 vrouwen op stap. Gina, Hildegard en Lidwien ken ik nog van het Pieterpad toen ben ik voor het lange afstands wandelen gevallen. Samen hebben we al heel wat kilometers versleten. Het leven kwam aan ons voorbij gedurende al die wandelkilometers en werd besproken; relaties, spiritualiteit en groei, recepten, vakanties noem maar op. Vanuit heel Nederland zijn ze naar Sitterd gereden Joure, Utrecht, Dordrecht en Amsterdam om met mij een dag te wandelen. Echte toffe meiden! Meer dan vriendinnen dat ze dat voor mij over hebben. De wandeling zelf, van die dag, was mooi als ik het Pelgrimpad volgde en minder zodra ik afsneed. Gina, net zo'n regelaar als ik, vroeg of ze mij om 3 uur in Sittard op moest Pikken :-) Ik was er om half vijf! De ANWB de VVV en een boekenhandel geprobeerd. Jammer niet de topografische kaarten die ik zocht! Maakt mij onrustig, waar vind ik die krengen. De meiden druppelde binnnen, we sliepen bij de nonnetjes bezinningshuis '' Regina Carmel''. Of we allen stil wilden zijn want er was een retraitre groep aanwezig. Geen gepraat dus. Andrea zou om een uur of acht komen dus wij gingen vast en kwamen in een Ierse pub terecht. Eerst alleen voor de borrel, want de beslissing was anoniem dat ik groente moest eten dus we gingen wokken. Maar ja toen de dames Irish Koffie op de kaart zagen staan waren ze snel om. Andrea werd een uur later door de ober binnengepraat, duurde wel 10 minuten!, op de telefoon van Hildegard. Gezien het uiterlijk van de ober zagen de dames het wel zitten hem maar meteen als Tomtom mee te nemen:-) Andrea gelijk het menu doorgegeven dus toen ze aankwam kon ze zo aanschuiven. De Guinnes was heerlijk smooth. Rond 11 uur lag ik op bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten