zondag 16 mei 2010

16 mei Hamoir Camping municipal ca 25 km

Potage aux legume fraiche en spaghetti Bolognese (had ik weer trek in)

Het precies inschatten van de afstanden is wat moeilijk omdat ik allerlei kleine bospaadjes neem. Ik denk dat ik tussen de 20 a 25 km gelopen heb. Vanmorgen bij het weggaan afscheid genomen van het stelletje (wat erg ik weet hun namen niet meer). Met hun op de kamping was het op de een of andere manier toch gezelliger. Nu eens geen rivier gevolgd maar over het plateau gelopen, en dat was erg mooi. Golvend landschap, paarden en koeien in de wei, mooie vergezichten. Een geslaagde wandeldag zwaar genieten. Regelmatig stijl de helling op, dan is het even bikkelen met 16 a 17 kilo rugzak, voorbereiding voor de Pyreneen :-) Geluncht en yoga in de zon (ja hij schijnt hier regelmatig heerlijk), toen ik mij omdraaide zag ik een kleine 10 pinken naar mij kijken. Zat ik in hun weiland! Rare beesten ze durven niet bij mij te komen maar zodra ik wegliep kwamen ze in stampede achter mij aan. Even zwaaien met mijn stokken en ze deinsden achteruit, wat ik zeg rare beesten. Of dat de weg korter was of dat ik snel liep maar om 4 uur was ik er al. Tent laten drogen en in het gras liggend dacht ik nog, als het zo blijft gaan wordt Belgie een peuleschil, het enigste minpuntje is dat het sanitair van die Belgische Municipal campings erg slecht is. Oud vervallen, niet echt schoon en geen wasmachines. Nu snap ik een beetje waarom mijn voorgangers zonder stop Belgie doorgingen. Maar ik had dus een leermoment :-( Ik heb nog minder kaarten dan ik dacht. Ik mis de kaarten voor 2 a 3 routes bij elkaar opgeteld. Goede raad is duur, zover ik weet kom ik geen outdoor winkels of VVV's tegen. Ik heb nog wel een 1:250.000 overzichtkaart. Daarop staan de provinciale wegen. Als ik die volg zou het kunnen lukken. Hoop wel dat ze fietspaden hebben en niet er vanaf dwalen want dan moet ik op gegist bestek gaan lopen, dat is om problemen vragen. Ik ben nu al zo ver dat ik denk ''dat wordt lachen'' ipv me druk te maken. Overmorgen de eerste etappe zonder goede kaart. Ben benieuwd waar ik eindigen zal. Ik houd jullie op de hoogte :-)

2 opmerkingen:

  1. Hallo Donald,

    De namen van je buurtje zijn Marcel en Anne-Marie.
    Wil je ons ooit een mail sturen of langs komen wandelen, kijk dan even op mijn site www.modemakendoejezelf.nl.

    Gr Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Donald,

    Ik heb je een mailtje gestuurd op dit adres
    arete@telfort.nl , hopelijk gebruik je dit nog.

    groetjes uit belgie

    sim

    BeantwoordenVerwijderen