zaterdag 8 mei 2010

7 mei camping de Volmolen Riethoven 28 km

Halve haan met frite en groenvoer

Waarom zijn die Brabaders van die frite lovers, ze komen bijna mijn neus uit! Ik loop een verslagje achter. Vandaag was een echte bikkeldag. 28 km! Ik was aangeslagen toen ik op de camping aankwam. Als ik het traject volgens het Pelgrimspad boekje gelopen had zou ik 40 km afgelegd hebben. Het Pelgrimspad slingert behoorlijk dus ik heb stukken afgesneden, het was huisje, boompje, beestje navigatie. Met mijn kompas ging het redelijk een keer te ver doorgelopen maar datwas te corrigeren. GEVOLG ik ben weer op schema, dus ik was best tevreden met mezelf. Temeer daar het de halve dag miezerd, regn, miezer enz. Alles was vochtig aan mij. In Vessem sprak een man mij aan toen hij mij met mijn boekje zag staan. Hij had ook veel gelopn maar kon lichamelijk niet meer. Een heel gesprek over de te volgen route ontspon, spontaan en leuk. Ook in Vessem thee gedronken bij Pelgrimshoeve Kafarnaum. Overnachtinsplaats voor pelgrims. Gepraat met de beheerder, man van rond de 70 2e leuke gesprek die dag. Ove r geloof, pelgrimeren, reincarnatie, het licht onder kinderen verbreiden (vanuit liefde en niet vanuit het instituut van de RK) en dat alles in 35 minuten bijzonder! Daarna nog 2 uren door gebikkeld half acht op de kamping. Zolang lopen is niet voor herhaling vatbaar zeker niet als het regent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten