donderdag 6 mei 2010

4 mei Cromvoirt 23 km

Schnitzel met patat en rauwkost
Camping de Leuvert
Ik hoop dat ik gauw in Limburg ben die Schnitzel smaakte echt naar niks! Vandaag de hele dag droog en zon!! Maakt het lopen een stuk makkelijker. Geslapen bij Ria en Martin, zij bieden pelgrims onderdak een ontbijt en lunch aan omdat Ria ook naar SdC gelopen is en wat terug wil doen bij hun mijn 2e stempel voor mij pelgrimspas gekregen . Aller vriendelijkst ontvangen, we zaten geijk in een geanimeerd gesprek daarna geslapen in een heerlijk bed en het ontbijt was ook genieten. Afscheid genomen en naar Rianne gelopen die met de bus naar Drunen gerereisd was om met mij naar Vught te wandelen. De wandeling ging door het Brabantse landschap wat door de zon alleen maar mooier was. Bos, zandduien, vergezichten met koeien in de velden en bosranden aan de horizon. Brabant kan mooi zijn. Onder het lopen diepgaande gesprekken over elk denkbaar onderwerp de dag vloog om. Ik had haar gevraagd om een vuilniszak mee te nemen om op te zitten. Zodat we beiden yoga oefeningen konden doen. Rianne is hier altijd voor te porren. Heerlijk in het bos met de vogeltjes om je heen op het zachte mos. Wat een beleving. Je loopt dan helemaal verlicht door, die rek en strek oefeningen hou ik erin. De camping die ik uitgekozen had was dicht! In ieder geval voor niet gasten, want die waren er wel in grote getalen. Wij naar een andere kamping waar we al langs gelopen waren dus terug! Maar die viel ontzettend mee, nieuw, schoon, met wasmachine en restaurant met keus uit; schnitzel (niet nemen dus), stak of, sateh met patat en raukost. En Rianne is redelijk vegetarisch..... Aan het einde moest ze toch bekennen ''dat die viezigheid eigenlijk best wel leker was op zijn tijd :-) Wat wel een domper was, was dat er na 18.30 er geen OV meer reedt! En Rianne moest nog naar Dongen. Uiteindelijk moesten we een taxi bellen, echter eerst wilde ze me helpen de was op hangen. Morgen rustdag (min of meer want ik ga met de trein terug naar Dordrecht), kan mijn lichaam wel gebruiken na 4 dagen en 80 km. Toch voel ik me nog redelijk gezond en blessure vrij, ik denk dankzij de yoga, meditatie en Reiki.

1 opmerking: