zondag 9 mei 2010

9 mei camping Vijverbroek Thorn ca 20 km

Asperges met gepocheerde zalm en krieltjes (hoi hoi geen frietjes!!)

Ik ga toch proberen mijn verslagjes voor het eten, lees voor het drinken van een glas wijn of bier, te schrijven. Ik merk dat ik daarna de leuke details vergeet. Daarom een collages van leuke grappige of vreemde voorvallen. Ik kom Hunsel binnengelopen een bejaarde man komt naar mij toegeschuifeld leunend op 2 ouderwetse houten stokken. Ik loop met mijn 2 telecopische Leki wandelstokken. Ik kan het niet laten en zeg ''ook 2 stokken?'' Antwoord; ''die van mij zijn veel beter!'' Heerlijk die Brabanders. Enkele dage geleden ontmoet Piet en Pauline, toen Piet hoorde dat ik een echte pelgrim was kreeg ik een lading goedkeuring over mij heen! Wat goed! Wat is je rugzak kompakt, dat je het doet. Was wel even lekker! Dat was de dag van mijn telefoonreparatie. Paulien was een leuke vrouw met mooi rood haar, viel me zo op. Kompasbandje, Nanda heeft heel lief drukknoopjes op mijn linker schouderband genaaid voor mijn kompashoesje. Is hij lekker bij de hand. Alleen die drukknopjes zijn niet echt stevig de boel schiet steeds los. Wat ik nodig heb is een bandje/riempje wat erop kan naaien dan kan ik het hoesje aan de heupband hangen bedacht ik. Maar ja ik heb geen riempje over, dus maar hulp gevraagd aan boven. Onder het lopen voortdurend mijn riempje gevisualiseerd. En verdomd! 2 dagen geleden wat lag er langs de weg ? mijn riempje met gesp (niet om gevraagd) nog de juiste kleur ook, zwart! Ga ik er morgen opnaaien ik heb mijn rustdag nu heb ik nog zo'n brede postelastiek nodig voor mijn rammelend gasblikje. Ben benieuwd wat dat worden gaat, ik heb ze boven al ingeseind! Ik weet niet wat het is maar, vooral met het natte weer, telkens als ik stop moet ik toch zeiken, ontzettend!!! Ik bedacht ik ben geen reizende pelgrim maar een zeikende pelgrim! Aankomst vandaag op de kamping, ik had ernaar gevraagd en dacht een bevestigend antwoord gekregen te hebben. Maar toen een van de kampinggasten (vrrouw van 70) mij naar mijn plaats bracht bleek; deze camping heeft gaan wasmachine!!! en ik heb alleen maar vuil goed bij me na 4 dagen lopen! Het zullen wel mijn charmes zijn, mijn kleren worden nu gewassen door dezelfde aardig mevrouw. Als tegenprestatie heb ik haar de keus gegeven tussen een voetmassage, een Reiki behandeling of een reincarnatie sessie. Ze koos de laatste. Vandaag een mooie zonnige loopdag (he he Eindelijk beter weer) Morgen even relaxen ben ik wel aan toe. Over een paar dagen komt mijn wandekgroep een dagje meelopen. Leuk kijk ernaar uit om mijn oude wandelmaatjes weer te ontmoeten.

1 opmerking:

  1. ha die Donald
    de reis verloopt mooi zou ik zeggen, je maakt weer van alles mee en de eerste dagen zijn al een mooi ervaring. Gelukkig wordt het langzaam wat warmer dan is het leven ook weer wat mooier
    Deifi en ik gaan de spullen bij elkaar zoeken om naar Aruba te vertrekken maar dat wordt lekker niets doen, haar zus en man komen ook dus na 3 jaar ziet ze weer een stukje familie en daar kijkt ze wel naar uit. Wel 10 uur vliegen dat is een nadeel maar ja je moet er iets voor over hebben
    goeie reis verder
    Jasper

    BeantwoordenVerwijderen