dinsdag 25 mei 2010

24 mei Chatel Chéhéry 25 km camping

Boeuf de Bourgignon (uit de magnetron) met salade en een koude kippepoot

Wekkertje gaat af opstaan, vandaag maar 25 km, geeft een relaxt gevoel geen zwoegdag als gisteren. Ik wil mijn telefoon opladen, in de gemeenschappelijke ruimte zal wel een stopcontact zijn. Het geen zo is. Gisteravond heeft hier een Frans gezelschap zitten eten en lekker zo te zien want alles staat er nog. Typisch Frans om de boel zo te laten staan. Lege flessen, halfvolle borden, pan met koude couscous saus, pan met worst en een kippebout. Hmmm koude kip is een heerlijke lunch, ik loop naar mijn tent haal 2 boterhamzakjes van de rol en de kippebout gaat in mijn rugzak. Dat is mooi meegenomen. Bij het verlaten van de kamping wil de eigenaar een paar foto's van mij maken voor zijn blog. Hij wil de zijne aan de mijne linken, ik weet niet of je dan via mijn blog naar zijn blog kan (weet jij dat Gina?). Als het goed is staan daar nu of binnenkort wat foto's van mij op! Ontbijt bij elkaar gescharreld, voor het eerst de echte Franse croissant kunnen eten. Normaal ben ik te laat en zijn ze al op. Nu nog één over mjammie. Ik weet niet hoe het in Holland is maar hier is het stralend weer! Strakke blauwe hemel 25 a 30 graden. Zomerse temperaturen in mei! wat moet dat van de zomer dan wel niet zijn? Vandaag nauwelijks bospaden dus geen schaduw, door mijn gekochte petje zijn mijn gezicht en nek behoorlijk beschermd (toch verlang ik naar een strooien hoed met een brede rand die zijn comfortabeler en koeler), mijn onderarmen niet die zijn nu rood en erg gevoelig. Vandaag vnl asfalt wegen gelopen, secundaire D-wegen. Dat zijn kleine smalle landweggetjes die wel geasfalteerd zijn. Ze slingeren zich door het landschap en er is zeer weinig verkeer, goed om over te wandelen. De laatste 4 a 5 km dacht ik weer een paar mooie natuurpaden gevonden te hebben en kreeg een paar leermomenten. Kleine weggetjes die door agrarisch gebied lopen worden dus nog al eens geconfisceerd door boeren. Je verplaatst gewoon je hek 3 meter! Ik heb door akkers gezworven, weilanden en moest 2 keer prikkeldraad over. Meestal doe ik dan mijn rugzak af. De laatste km door weilanden met koeien. Kijk het is best wel leuk als je LANGS een weiland loopt en een hele meute koeien volgt je nieuwsgierig langs het hek. Maar in een weiland vindt ik het wat ongemakkelijker. Dus ik houdt een respectvolle afstand. Maar ja op het laatste stuk, waar het eiland smaller werd (!), lag nog een koe of niet? Nee he? Een beer van een stier!! Voelde niet zo goed. Ik ben nog nooit zo snel het prikkeldraad overgekomen zo soepel en vol gratie en MET rugzak op als op dat moment. Zo kan het dus ook, dan maar de brandnetels in en ik had mijn afgeritste pijpen in mijn rugzak zitten. Na 5 minuten kwam ik erachter dat ik een indrukwekkend opgedroogd bloedspoor op mijn rechterscheenbeen had. Zo kwam ik de kamping op. Restaurant dicht, wel een epicerie. Daar kon ik een magnetron maaltijd kopen. De eigenaresse deed hem voor mij wel even de magnetron, ook maakte ze voor mij er een salada blij en die was erg lekker! Ik had de kippebout nog niet op dus lekker gegeten. Morgen weer op kaarten jacht momenteel het enige minpuntje, ik ben aan laatste kaart toe. Het houdt zo op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten