maandag 17 mei 2010

17 mei Barvaux ca 18 km camping
Pre des Moutons

Lapin Biere-prunaux

Vannacht in mijn tent hee regen! En dan moet je gelijk naar de wc natuurlijk terwijl je slaapzak zo heerlijk warm is. Omdat ik toch naar de VVV wilde (voor wandelkaarten) die (mogelijk)om 10 of 11 uur open zou gaan dacht ik slim, geen haast blijven liggen tot het droog is. Na anderhalf uur soezen realiseerde ik mij dat ik onder bomen stond en waarschijnlijk de druppels van de bomen hoorde :-( Tent open, ja hoor zo goed als droog! Maar dat duurde niet lang het was een prut-weer dag. Bewolking zware mieserregen dan weer droog. De hele dag door. Maar zover zijn we nog niet. Rond half tien bij de VVV nog dicht en regen. Maar zie de kerk is open. Daar gaan zitten als vanzelf in meditatie gegaan de energie van die kerk leende zich er goed voor 2 uur daarna voelde ik nog de uitwerking, mijn hoofd was heerlijk rusig. 10 uur VVV nog dicht, maar het opgehangen bord was ook niet erg duidelijk, boekje gelezen tot 11 uur dicht. Ok dan niet ik ga lopen. Door de regen was het minder leuk dan gisteren door een navigatiefoutje kwam ik eerder op een N-weg terecht, daarna meer plattelandsweggetjes. Gegeten onder een boom droog tijdens een buitje. Yoga kwam er jammer genoeg niet van zo. De laatste 5 km langs een N-weg. Niet leuk, voorbijrazend verkeer, lawaaierig loopt onrustig. Als ik morgen zo naar Harsin moet lopen.... Liever niet. Op het laatste moment besloten naar Barvaux te lopen ipv Durbuy. Barvaux is groter mogelijk dat ik daar kaarten kan scoren. En ja hoor in een boekenwinkel, mijn geluk werkte weer, de goede beslissing genomen, 1 op 50000 wandelkaarten. Net de missende kaart naar Harsin. De VVV was hier wel open en de man zei mij dat in een stadje op mijn route zeker mijn andere missende kaarten te krijgen zouden zijn. We zullen eens kijken. De lucht is weer open getrokken hopenlijk blijft het zo want ik zal morgen wat moeten wassen wil ik Boullion, in schoon ondergoed, halen. Daar ga ik een rustdag houden en alles eens goed schoonmaken. Nog 3etappes.

1 opmerking: