donderdag 13 mei 2010

13 mei Oost-maarland ca 16 km camping

Huisgemaakt zuurvlees en een glas wijn

De laatste 48 behoorlijk depri geweest, weet niet waarom ik voel me onzeker omdat ik nu geen routeboekje meer kan gebruiken. En misschien wierp de ontmoeting met de postbode zijn schaduw vooruit. Het heeft er wel voor gezorgd dat gewoon in SdC aan wil komen! Vanmorgen dacht ik daar anders over. Mijn aanpak om Belgie door te komen is een route te lopen die een ander stel 5 of 6 jaar geleden gelopen hebben. Via hun verslag weet ik of ik in een plaats een kamping mag verwachten en de te lopen afstanden. Dit werkt alleen als ik topografische kaarten kan vinden 1:25000 of 50000 waarop deze plaatsen staan. Mezelf vanmorgen mijn warme slaapzak uitgeschopt en gaan lopen. Wat is lopen toch een ''feel good drug'' voor mij geworden, toen ik op het limburgse plateau liep kwam de schoonheid van het landschap zo mijn hart binnen, na 1,5 uur lopen in Maastricht. Wat ik vreesde werd bewaarheid, VVV en ANWB dicht (hemelvaartdag) en ook bot gevangen bij wel geopende boekenwinkels. Wat nu er was een kamping bij Eijsden in de buurt die ik wilde halen maar ja wat dan? Een aantal dingen had ik wel geleerd, kampings zijn er nauwelijks in Belgie boven Luik en de afstand Maastricht Luik is ca 30 km. Toen had ik een inval de VVV in Visé (plaats in Belgie en einde pelgrimspad) ) gebeld. Deze was WEL open ik op de trein naar Visé. En daar wel gevonden wat ik zocht en ik snap nu ook waarom mijn voorgangers met OV van Maastricht naar Luik zijn gereisd. Geen kampings in dat gebied veel oude geindustrialisserde gebieden. Ik noemde het al de wandelbarriere tussen Maastricht en Luik. De verleiding was groot om van Visé maar tegelijk door te rijden naar Luik. De VVVjuffrouw kon mij nl vertellen waar ik mijn topografische kaarten kon vinden VVV's en outdoor zaken en die zijn er in Luik. Maar nee ik besloot te lopen vanaf Maastricht, ik zie wel hoe ik die wandelbarriere neem. Terug in Maastricht met alle kaarten op naar mijn kamping. En toen kwam er hulp! In de vorm van een camping die precies daar lag waar ik de route moest verlaten voor de bovengenoemde kamping. Met wasmachine en droger! Zaterdag zou mijn volgende rustdag zijn alleen zit ik dan in Luik en waar ik dan slaap weet ik niet! Dus de rustdag wordt verschoven naar ergens onder Luik. Dus moest ik nu wassen. Op de kaart is het 25 km naar Luik, ik ga ervoor morgen, waar ik morgenavond slaap? Geen idee, ik laat de controle los. Eng hoor!! Het enige echte minpuntje van vandaag is dat ik erachter kwam dat ik een handdoek kwijt ben, die moet volgens mij op Thorn achtergebleven zijn. Fuck kan ik een nieuwe kopen en ik had hem al zo lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten