zondag 30 mei 2010

30 mei les Granges (bij Droyes) 25 km kamping

Nassi met satéhsaus en ham en een paprika.

Het leek wel een afspraak! De hele nacht regen en droog overdag. De kamping in Arrigny was gezellig jeu de boulle spelende Fransen met de nodige alcoholica daarna met zijn allen eten. Ze weten te genieten van het leven. En 's morgend toet toet de bakker lekker makkelijk. Heerlijk verse croissants. De weg liep voor de helft langs een kunstmeer, over de dijk als je goede kant uitkeek waande je je zo op de afsluitdijk. Het lopen ging wel, toch merkte ik dat de fut een beetje uit mijn lichaam is, het is ook mijn 4e wandeldag. Morgen de rustdag even recupereren. Dankzij dezelfde informatieborden als gisteren zag ik dat de kamping in Les Granges was ipv Droyes, hadden de locals in de bar toch gelijk ''pas de camping dans Droyes. Ik loop wel snel als ik voor half 10 begin ben ruim voor 4'en ter plekke bij 25 km marsafstand. De kamping van Les Granges is de enige beschikbare voor mij. Maar het is een heel klein plaatsje, zonder restaurant en supermarkt. Niet echt aanlokkelijk voor een rustdag, de kamping is zo mogelijk nog minder één zelfgebouwde wc en douche met alleen koud water. Geen verblijfsruimte (hopen op goed weer morgen). Dus daar zit ik in mijn tentje om 8 uur s'avonds met een noodrantsoen achter mijn kiezen. Gelijk na aankomst handwas gedaan in de gootsteen, heet water koken op mijn gasstel, in de gootsteen meer water koken, dan merken dat je de stop losgetrokken hebt tijdens het soppen en al je warme water weg is. Nog meer koken, wat een slapstick Donald aan de was. Ze hangt nu te drogen als ze morgenochtend droog, is dat een reeele verwachting? Zou ik liever doorlopen. Ik lig er vroeg vanavond dat weet ik nu al! Voor mezelf zit ik te denken wat is de reden dat ik hier zit? Misschien eens een droom op aanvragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten