vrijdag 28 mei 2010

28 mei Revigny s. Ornain 23 km camping

Pizza L' Edelweis (met Roquefort!!) en een groene salade.

De Romeinse legioenen marcheerden op graan en azijn, ik loop op chocola en gedroogde vijgen die ik eigenlijk nog lekkerder dan chocola vindt. Dat van die romeinse soldaten is waar, mensen die de bijbel een beetje kennen weten dat de romeinse soldaat Jezus een spons met azijn aanbood toen deze aan het kruis hing, dat was dus een daad van mededogen want hij deelde zijn rantsoen met hem. Affijn gisteren bij het bepalen van de route viel mijn oog op het bijschrift ''Chaussée Romaine'', ik dacht krijg nou wat ik kan over een oude romeinse weg lopen, gelijk doen! Met regen opgestaan en er ook mee weggegaan (ik heb trouwens besloten weinig of geen bier of wijn meer te drinken zelfs dat ene glas voel ik de volgende morgen bij het opstaan, mijn energie wil dan niet stromen), fijn dat ik nu zelf mijn poncho aan kan doen! Ik liep makkelijk, de afstand was ook niet zo groot maar 23 km. Eerst door het bos, gelukkig geen modderweg. Daarna kwam ik bij mijn romeinse weg, qua wegbedekking hetzelfde als het bos hmmm, ik zag mijzelf al romantisch over die grote platte straatplavuizen lopen :-) Toen kwam de gedachte, zou de uitdrukking ''Chaussée Romaine'' op de gebruikte wegbedekking slaan? Een kilometer verder was alle twijfel weggenomen de weg heet ''La rue de Voie Romain'' dus toch! Ik loop op een romeinse weg leuk. Als een echte weg aangelegd door de romeinen loopt hij kaarsrecht door het landschap tussen de velden door. Een prachtige gezicht. De zon begon zichzelf te laten zien dus tijdens de lunch kon ik opdrogen. Met steeds beter weer liep ik voor 4'en Revigny s Ornain binnen. Had ik mooi even de tijd nieuwe kaarten te kopen en gastankjes mijn laatste raakt leeg. Bij de eerste boekenwinkel geen kaart, de supermarkt dan maar. Het kantoortje van de kamping was gelijk de VVV. Ook geen kaarten, ik begon angstige voorgevoelens te krijgen. De kamping ziet er trouwens goed uit, zowaar een wasmachine jammer dat ik geen rustdag heb. Door de zon en wind drogen mijn tentje en handdoek lekker snel, heerlijk. Door naar de Intermarchee en ja hoor mijn voorgevoel komt uit geen topografische kaarten ik zit dus vast! :-( Hoe ga ik aan kaarten komen? En campinggas tankjes? Dat idee van kaarten onderweg kopen is dus toch niet zo goed, nu realiseer ik mij dat de mensen die mij het idee gaven de route gefietst hebben ben je toch een stuk flexibeler. Potverdrie ik mis de GR-boekjes nu toch wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten