zaterdag 19 juni 2010

19 juni 25 km St Leon Centre Communal

2 salades één met worst, aardappel, augurken en oijfjes de ander met ei, ham, tomaat en aardappel. Met een ondefinieerbare dressing en brood met stukjes spek en nootjes ingebakken.

Eerste intuïte dag.

Als ik vannacht wakker wordt voel ik een intens welbehagen en een diepe ontspannen rust. Alles voelt goed verschillende vogels zingen al en kikkers kwaken. Ik realiseer mij dat het de energie van de plaats is waar ik sta. Aan water, aan het einde van een glooiende heuvel. De chinezen noemen het Feng Shui. Wat een heerlijk gevoel, buiten is het prachtig (ff plassen), mist over het meer, hoge dichte bewolking. Gauw mezelf Reiki geven op zo'n energetisch zuivere plaats. Zou hier zo nog een week willen staan. Ook weet ik op de één of andere manier dat de droom die ik had door deze energie opgewekt. Ik droomde dat ik aan het werk was voor een vrouwelijke manager (het harde rationele type) en haar aan het uitleggen was hoe dmv Tantra de Kundalini energie je leven kan transformeren. Ze luistert aandachtig en probeert de betekenis te vatten van wat ik zeg. Einde droom. Ok de energie van deze plaats transformeert dus. Ik moet ver lopen dus sta vroeg op. Te weinig water ontbijt moet dus later komen. Ik heb geen zin meer om nog thee bij de boer te gaan drinken. Hé dat is stom heb mijn loopkaart buiten laten liggen (onder een afdak), nu is ze slap van het vocht sufferd! 8 uur weg zodra ik water heb ontbijten. Heb trek. Ik eet pas om half 10 water was moeilijk te vinden de boeren sliepen nog allemaal. Rond 11 uur kom ik in Diou aan hoop daar een VVV te vinden nee dus. Ik wordt onrustig en besluit een bar in te duiken (moet ook naar de wc) en over mijn route van vandaag na te denken. Vaumas is de volgende stop maar ligt ver buiten de route. St Leon is beter, maar is daar een kamping? Ik mis de VVV, volgende is 5 km verder in een grote plaats en vandaar kan ik alleen maar door naar Vaumas. Ineens! weet ik het, ik ben onrustig over Vaumas als einddoel, speelt mijn intuïtie op? Gisteren zei ik nog dat dat weinig goeds betekent kwa kampeermogelijkheden. Ok maar wat dan St Leon?, weet niet of daar een kamping is? Voelt toch beter, heb ik nog 16 km te gaan het is 12 uur. Ik hak de knoop door naar St Leon we zien wel, een km of 8 voor S. Leon een bordje met info over de Gr 3 (de Gr 13 is overgegaan op de Gr 3). S. Leon geen kamping wel een restaurant maar Puy St Ambroise beiden wel, en dat ligt er vlak voor S.Leon. Zou dat echt werken luisteren naar mijn intuitie?, ondertussen had ik tussen 2 haakjes al een hele dag in de regen gelopen een echte poncho dag en wilde er nu wel eens zijn. Eindelijk tegen half 6 Puy St Ambroise, geen kamping en restaurant gesloten. Ik voel me licht belachelijk over mezelf met dat intuitie gedoe daar sta je dan, ik twijfel er zelfs aan of ik het wel op mijn blog zal gaan zetten. Met protesterende spieren de laatste 2 km naar St Leon, er is een reden dat ik hier terechtkom maar wat is die? denk in. Het is na 6'n waar ga ik slapen? Weer wild kamperen? Sta niet te springen, gite hmm is het een gite dag vandaag? Ik besluit om eerst te gaan eten en om een visje uit te gooien in het restaurant. Maar eerst snel ontbijt en lunch voor morgen kopen. Bij de Boulangerie krijg ik te horen dat er een muziek feest is in het restaurant je moet reserveren. Ik naar het restaurant, nee vanwege het feest geen eten vanavond. De eigenaar praat met iemand, ik hoor dormire (slapen). Daar had ik niet naar gevraagd! Ik word meegenomen naar het Centre Communal, dat speciaal voor pelgrims is opengesteld. Mijn mond valt open een redelijk schoon geheel van een kamer en wc met wasbak en stretchers. Gratis voor mij om te gebruiken! Krijg nou wat, geen douche maar ik ontdek achter het huis de oude wasvijver van het dorp vol met flink doorstromend water waar ik mij ongestoord kan wassen. De Boulangerie verkoopt allemaal lekkere dingen (lees boven maar) dus ik zit prinsheerlijk op mijn kamertje te eten en hoewel het weer beter is komt er me toch een hoosbui voorbij voor eens denk ik, fijn dat ik hier zit en niet op een kamping voor een 4e natte dag. Die intuitie van mij, ik ga er maar in geloven!! en goed naar luisteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten