zaterdag 12 juni 2010

11 juni Dun les Places 13 km kamping Municipa

l

Ouef meneure, Beouf Bourguiong kaas plateau

Bij het wakker worden scheen eindelijk de zon! Heerlijk na 3 dagen regen. De planning was om in Marigny l'Eglise een rustdag te houden, maar doordat er geen kamping is kan dat niet doorgaan. Dus mijn laatste schone goed aangetrokken en doorgelopen naar de volgende halte volgens planning St Brisson. Zou ongeveer 15 km zijn, komt wel goed uit want gisteren was een wandeldag voor die-hards. De wandeling is grotendeels door bossen en dus erg mooi. De zon scheen mooi door het bladerdak en dan liep ik over elfenpaden. Dan weer met prachtige vergezichten van het bijna Zwitserland-achtige landschap van de Morvan. Door het vele stijgwerk mag ik blij zijn als ik 3 km per uur haal. S'middags weer yoga kunnen doen, ik begon het echt te missen heerlijk wat een rust het geeft als ik eerst mijn yoga oefeningen doe en daarna pas ga eten. Het brengt mij weer helemaal in het nu terug. De kaarten van Nanda werken goed en ze heeft de juiste info gevonden want de GR13 is goed aangegeven heerlijk om weer eens gewoon de vertrouwde wit/rode tekens te kunnen volgen. Enige nadeel door de grote schaal is het moeilijk te bepalen waar je precies bent dus ik kan niet meer inschatten hoe laat ik aankom. Al met al, al vroeg in de middag een kruispunt met verschillende bordjes kamping en St Brisson nog 7 km. Ik zoek een rustdag kamping dus met wasmachine, epicerie en restaurantjes in de buurt. Het eerste bordje kamping leidt naar een hotel? Ik denk ik ga eens even info vragen en dat bleek een goede! De eigenaar is Hollands en vertelde mij dat St Brisson alleen een kamping had maar geen restaurants of supermarktjes! Dun les Places had het wel alleen de kamping was een kleine Municipal kamping. Tja... Ik heb het niet voor het kiezen, dan maar naar Dun les Places afwachten wat het is. Voordeeltje het is maar 2 km en ligt beter op de route. Bij aankomst chips en cola gekocht en door naar de kamping. Die 1 km buiten het dorp ligt :-( En daar sta je dan om 3 uur moederziel alleen op een kampinkje geen ontvangst doucheruimtes op slot gelukkig wel warm water maar natuurlijk geen wasmachine. Eerst maar mijn cola gedronken en de chipjes gegeten, voor het zout. En dan maar aan de was,ik moet zeggen ik krijg er handigheid in. Alles hangt na enige tijd onder een afdakje te drogen. Eens het slot van de invalidendouche geinspecteerd. Als ik mijn zakmes haal kom ik een heel eind dacht ik. En ja deur van het slot en lekker douchen. Later op de avond kwam la Dame de Acceuille en die gaf mij een lift naar het dorp en zette mij af bij het restaurant. Na een goede maaltijd lag ik om 10 uur in mijn slaapzak. Heerlijk morgen rustdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten