woensdag 23 juni 2010

22 juni 16 km Le Mayet de Montagne kamping

Salade schapenkaas, biefstuk met Roquefortsaus, Flane au tarte.

Na 4 dagen noodrantsoenen en blikvoer dacht ik, nu maar eens even lekker eten :-) De avond in Vezelay de volgende droom gehad, nadat ik een droom aangevraagd had over meer details van het vorige leven wat ik daar ervaren heb. De droom; ik ben in wereld/maatschappij waar vrouwen eigenlijk goed zijn in alles, daarnaast zien ze er ook nog prachtig uit. één vrouw wil van mij leren hoe ze sexueel mannen kan behagen (dat ene punt hebben ze nog niet ontwikkeld en maakt ze onzeker). Ik wil eigenlijk niet dat ze dat ook kunnen, want dan hebben ze de macht over ons mannen. Dus ik doe het niet. Einde droom. Ik kon toen niks met deze droom en heb hem niet in mijn blog gezet. Hij is mij wel bij gebleven, vandaag werd hij mij duidelijk.
Kwam niet op gang deze morgen, is psychologisch als ik korte afstanden moet lopen dan is de druk eraf. Vanmorgen strak blauwe hemel yesss. Het pad duikt de bossen in en de heuvels op, mooie vergezichten en koeien die je verbaast aan kijken als je voorbij komt lopen, met het gras nog in de bek. Door ervaring wijs geworden heb ik voor een route gekozen die voor de helft de GR 3 volgt en daarna kleine weggetjes. De GR slingert en is steil je maakt er weinig kilometers en ik wil er nu we eens zijn het is mijn 5e loopdag. De laatste 8 km asfalt is een dalend weggetje ik loop op automaat mijn stokken lopen tikkend met mij mee, het is warm lekker mijn hoed op. Vezelay komt in mijn gedachten wat ik daar ervaren heb en die vreemde ontmoeting met die jonge vrouw die aanbood samen te reizen. Mijn gedachte blijven terugkomen bij die ene vraag ''are you Donald?'' In mijn verslag schreef ik ''de tijd staat even stil'' Maar wat gebeurde daar nu echt? Onder het lopen concentreer ik mij op dat moment. Ik ervoer iets, alsof ik even uit deze realiteit getrokken werd, een tijdloos moment. Met een schok kwam ik weer terug in deze realiteit en ik kon toen vragen ''how do you know my name?'' Maar wat gebeurde daar in dat tijdloze moment? De energie van de aantrekkingskracht tussen man en vrouw (voor mij althans) Deze was zo sterk dat ze beladen was voor mij, ik voelde mij er later schuldig over naar Nanda toe. Per sms heeft zij mij duidelijk gemaakt dat dat niet nodig was, de schat. Aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen is normaal en natuurlijk waarom was er dan die beladenheid bij mij! Er zit angst en pijn op, ook bij haar want ze voelde zich zo eenzaam dat ze met een wildvreemde man verder wilde reizen. Beiden dus ervoeren we een emotionele beladenheid. Indrukken komen binnen bij mij onder het lopen, situaties waarin met deze energieen gemanipuleerd werd, eigenlijk manipulatie van tantrische energieen. Ken ik haar van een leven waar met tantrische/kundalini energie gemanipuleerd werd? De laatste jaren is Tantriek steeds meer een plaats in gaan nemen in mijn leven, tot grote vreugde van Nanda en mij. Het heeft onze sexuele relatie verrijkt en verdiept, dit komt omdat Kundalini energie (di een energie die ieder mens bij zich heeft en via sex opgewekt kan worden) een helende (energie blokkades opruimende) werking heeft als het gaat stromen. Ook dit hebben Nanda en ik ervaren. Voor opgesteld dat het zuiver gebeurd beide partners moeten kunnen groeien. Als het toegepast wordt ter manipulatie en onderdrukking dan gaat het niet. Langzaam begin ik intuitief te begrijpen hoe dat van invloed is geweest op mijn leven, mijn sexdrive en ook de vele verbroken relaties. Ik voel druk op mijn hartchakra, nu heb ik dat de de laatste weken al meer ervaren als ik mezelf reiki geef. Kreeg het tot nog toe niet weg. Al lopende neemt de druk toe met mijn geestesoog zie ik grote zwarte bellen energie uit mijn borstkas verdwijnen. Als vanzelf komen de woorden in mij op; doorbreking van eenTantrische blokkade! Wat een ervaring terwijl ik, als op automaat, verder loop. Als dit allemaal ook voor haar geldt dan heeft ze nog wat op te ruimen en kan dit behoorlijk haar leven beinvloeden. Ik zend haar kracht en liefde waar ze ook is. Als ik dit allemaal goed zie dan betekent dit dat ik op een andere manier met relaties en vrouwen om zal gaan en mijn Kundalini energie op een andere manier beschikbaar zal komen. Pfoeh! Ik ben benieuwd! Het hartchakra staat voor natuurlijk liefdesenergie. Even een intermezzo, de volgende morgen tijdens het reiki geven voelde mijn hartchakra ruimer en tegelijk leger aan. Er is dus wat gebeurd! Onder het lopen herinner ik mij met een flits van inzicht de droom van Vezelay!! Ze had hetzelfde thema! Hetwonderbaarlijke is natuurlijk dat ik eerst de droom kreeg en toen de ontmoeting! Zo ik ben weer een laag dieper gegaan. Le Mayet de Montagne heeft nog een laatste verrassing, als ik naar de stad loop toetert er een auto naar mij, ik draai mij om Hollands. Ze stopt, weifeling loop ik door, ook de andere kant weifelt voel ik. Achteruitrij lichten ik loop ernaar toe, de auto is vol. De mensen stappen uit, nu herken ik ze! De fotogroep van gisteren (althans 4 mensen Aad, Marleen, Berdien en de man met de witte haren :-) ) Alle restaurants zijn dicht zeggen ze! Nou ja, maar vlak bij het meer bij de kamping is een hotel met een open restaurant. Eerst verwarring bij mij, dan herinner ik het mij. Maar dat is dicht! We gaan kijken, hmm ook dicht, de man met de witte haren (de fotograaf die de cursus geeft) loopt naar de deur en begint een lang gesprek tot grote verbazing van zijn groepsgenoten, zo goed kent hij geen Frans. Wat blijkt het is net overgenomen door een Hollander, met een Nederlands sprekende Francaise. Hoewel hij moe is van de verhuizing wil hij toch nog wat voor ons maken. Het wordt een beregezellige avond, de energie van de fotografen groep is goed. Lachen moppen sereiuse gesprekken. Voor het eerst sinds tijden eet ik weer eens samen. Deze avond is een kado'tje gebleken. Wat een leuke groep en gezellig restaurant. Dus als er mensen bij Le Mayet de Montagne zijn. Ga naar het hotel/restaurant Le Relais du Lac bij het meer en de camping. Charmante bediening, een goede kok en een gezellig restaurant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten