zondag 13 juni 2010

13 juni Chevigny 15 km kamping

Steak Haché, frietjes en spercibonen

Tot mijn verwondering staat het plaatsje Chevigny niet echt op de kaart. Voor degenen die het zoeken ik sta nu op een kamping aan het zuidelijkste puntje van het Settons meer (lac des Settons). Omdat Dun les Places 2 km uit de route lag had ik vanmorgen de keuze om die 2 km terug te lopen of een flink stuk af te snijden en een D-weg te volgen bijkomend voordeel; itt bospaden hebben D-wegen niet van die gemeen steile klimstukken. Omdat het zondag is verwachtte ik weinig verkeer en dus lekker afgesneden en een korte loopdag. Het verkeer was echt rustig en in een dikke 2 uur was ik al 10 km verder. Daarna weer landweggetjes ook mooi, het verschil tussen asfalt en natuur lopen viel mij meteen weer op. Is het het vlakke asfalt of de energie van asfalt? Ik weet het niet, maar als ik nu op asfalt loop heb ik veel meer last van pijnlijke spieren, vooral achilleshielen (altijd al een zwak punt bij mij). Het is net of op asfalt lopen een zwaardere belasting is, zodra ik er vanaf was verdwenen de pijntjes op slag! Vreemd. Die flash-back van dat vorige leven in Vezelay werkt wel (positief) door hoor. Vanmiddag terwijl ik ''me and Bobby Mcgee'' (versie Janis Joplin) aan het zingen was schoot ik weer helemaal in de ontroering. Ik realiseerde mij dat het zo goed voelde om daar op dat moment te lopen, elke stap die ik maakte was ik er. De stappen die ik gemaakt had en de stappen die nog komen moeten maken niks uit. Alleen de stap die ik op DAT moment maakte was van belang helemaal in de harmonie daar in het Morvanse landschap helemaal in het nu! Weer traantjes ja. Wat een mooie beleving er gewoon en compleet te mogen zijn. Rond 3 uur al op de kamping. De eigenaar heeft voor mij wat in elkaar geflanst, kun je aan het menu wel zien. De volgende kamping is ook maar zo'n 17 km ver. Daarna een hele tijd niks wat kampings betreft. Ga eens kijken hoe ik dat aan ga pakken wil niet steeds van die korte stukjes lopen, wild kamperen? Zou dan wel 2 maal achter elkaar moeten. Ik ga nog eens op de kaarten kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten