dinsdag 8 juni 2010

7 juni Noyers 16 km kamping

Escargots, kalfsvlees met verschiilende soorten rijst en groenten, gembertaart met een bol vanille-ijs (de ober sprak Nederlands vandaar)

Vandaag een kort stukje, maar 16 km. Rustig aan gelopen het weer is goed. Blauwe lucht met wolken, net genoeg wolken voor het lekkere als je denkt wat is de zon warm schuift er een wolk voor. Ik mis wel mijn 1:25000 kaarten regelmatig zie ik mooie landweggetjes maar weet niet waar ze naartoe gaan, dus asfalt lopen ook zie ik ineens prachtige lichtblauwe vlindertjes rond fladderen. Tijdens de lunch vlak na de yoga en meditatie fladderde er één om mij heen die tot mijn grote verbazing op mijn linkerwijsvinger ging zitten een bleef zitten. Ik dacht ik mediteer verder. Toen ik mijn ogen open deed zat ze er nog een 2e fladderde ook al om mij heen en er zaten er 5 op mijn rugzak. Ik dacht wat is dit, is het mijn energie of zo?? Ik voelde mij net als in de film Avatar. Alleen was de vlinder lichtblauw ipv dat ik het was en ze geven geen licht. Toen ik mijn lunch begon op te eten bleef ze rustig zitten. Bij een bruuske beweging fladderde ze weg maar kwam weer terug. Betoverend! Deze betovering was echter snel verbroken toen een flindertje op mijn vette 100% varkensvlees worst ging zitten. Worden deze vlinders aangetrokken door vet of zo? Om 3 uur liep ik Moyers al binnen en dat bleek een kado'tje. Een prachtig ME stadje met toegangspoorten, oude gebouwen en straatjes. Heerlijk om een middag door te dwalen. Bij de VVV naar binnen, ja er was een camping alleen de sleutel lag bij supermarkt (dat wist ik) en die was vandaag gesloten (en dat was nieuw voor mij :-( ). Gevraagd ofze toch alsjeblieft de supermarkt wilde bellen. Natuurlijk maar daar is niemand, belt u alstublieft??? Zowaar er wordt opgenomen!, Frans gesmoes. Ze legt neer en zegt de sleutel is bij de Mairie, ik loop met u mee, dat was toch wel weer aardig! Ik zit nu op een piepkleine kamping Municipal met een Canadees en een Duits stel en dat is net een mooi aantal. Morgen naar Avallon 30 km! Is te doen alleen de heuvels en de zon maken er kwa belasting toch gauw 35 van. Ga vroeg weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten