woensdag 23 juni 2010

21 juni 25 km Arfeuille kamping

Linzen met worstjes, cola, perrier en compote (alles weer vers uit blik)

Het lijkt wel of die Fransen er een spelletje van maken, de dag waarop de restaurants dicht zijn steeds een dag verschuiven. Ik vind steeds dichte restaurants. Ik eet nu al 4 dagen opgewarmd blikvoer of noodrantsoenen. Morgen wil ik weer eten in een restaurant! Vandaag vroeg op want ik heb 25 km te gaan en het terrein is behoorlijk heuvelachtig. Half 9 weg en 5 uur ter plekke min de lunch een dikke 7 loopuren. Het lopen gaat als vanzelf ik ben helemaal ingelopen. Mijn rugzak is erg licht bijna al mijn eten is op, morgen een rustdag dan kan ik nieuwe voorraad inslaan. Onder de voorwaarde dat er een pinautomaat is want ik ben bijna door mijn geld heen. De leukste dingen vandaag. Bij binnenkomst van Arfeuille zie ik een groep mensen ondefinieerbaar Hollands, kleding, lichaamslengte je ziet het van een afstand! 5 a 6 personen allemaal met grote camera's voor de buik. Even luisteren, ja hoor Hollanders. Ik wens ze goede avond, nou wij houden het op namiddag is het antwoord. De beste opening voor een gesprek, waarom de kamera's? Nou, zegt de snel gebekte tante, we zijn van National Geographic en doen een reportage. Ik zie er 2 lachen, met een stalen gezicht vraag ik; goh joh interessant vertel eens. Affijn ze hadden het net over pelgrims en ze lopen er één tegen het lijf. Hoeveel loop je, hoeveel km al gelopen, hoeveel totaal. Ik vragen waarom ze allemaal met camera's lopen. Ze zijn op fotocursus, vandaag is het onderwerp diafragma en sluitertijd. Al gauw loopt er een lange grijze man met mijn rugzak rond, foto's!! En ik kon eens zien hoe mijn rugzak er nu eens uitziet op een rug. Ook foto's van mij die ik opgestuurd krijg naar mijn Email. Hoe ga ik daarbij komen? Even een half uurtje leuk praten met enthousiaste mensen leuk. 2e leuke gebeurtenis, omdat de restaurants dicht zijn maar wat opgewarmd probleem ik heb geen pan. Dus een Franse mede campeur aangesproken en ja hoor ik krijg een casserole (weer een woord geleerd). Ben ik aan het ''kokkerellen'' komt hij langs met een fles wijn of ik er geen glas wijn bij wilde? Super attent en aardig deze Fransman. Maar affijn die rustdag gaat het niet worden want er is hier geen pin. Ik ga morgen dus maar 10 km verder lopen naar een grotere stad daar is wel een pin. En hopelijk ook een kamping met wasmachine. Het weer is duidelijk aan de beterende hand, geen regen en 's middags redelijk veel zonnetjes heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten