donderdag 17 juni 2010

17 juni Issy-l'Eveque rustdag zelfde kamping

Onbekende salade, worst met mosterd en een maispapje, kaas en tiramisu (menu van de middag maar er was geen kaart!)

Regelmatig tikte de regen tegen mijn tent vannacht. Mijn slaapzak was heerlijk warm en comfortabel, wat nu valt kan overdag niet meer vallen. Vanavond is weer het restaurant dicht dus ik ga vanmiddag warm eten en s'avonds brood. Voor de verandering licht ontbeten voor de yoga en dat bleek een goede ik had meer energie voor de oefeningen merkte ik. Het regende en het regende, hoe mijn oefeningen te doen. Idee!! ik naar de beheerder mag ik gebruik maken van de 2e verblijfsruimte? bien sur hier is de sleutel. Ik de hele ruimte voor mezelf, slaapmatje meer voor de koude vloer een uur lang mijn oefeningen gedaan en gemediteerd. Het was 12 uur voor ik het wist. Snel naar het dorp, restaurant open tot 14 uur. Bleek gerund te worden door een Hollandse vrouw, Moos, (er wonen een heleboel Nederlanders in deze streek merk ik). Als buren had ik Amerikanen die Archeologen blijken te zijn. Interesse over en weer zij voor pelgrimeren ik voor archeologie. Al pratende en etende, terwijl het buiten bleef gieten, vloog de tijd voorbij. Het was zo 2 uur. Wat een heerlijke rustdag zo! Amerikaantjes weg, de eigenaresse vroeg of ik nog koffie wilde. Nee maar wel thee. Ik wist al dat ze haar hond Reiki gaf. Al pratende over hoe het leven voor haar in Frankrijk was werd besloten dat ik haar een behandeling zou geven. Onder de behandeling popte een vorig leven als vanzelf omhoog. Het werd een energetisch geladen praat ervaar en beleef middag. Uit privacy overweging geef ik geen details. Lang geleden dat ik zo met iemand de diepte in kon gaan. Toen ik wilde betalen was daar geen sprake van. Later op de middag wat mondvoorraad ingeslagen voor de komende loopdagen. Een bezoek gebracht aan het prachtige authentiek 12e eeuwse kerkje, waar zowaar een beeld van de heilige Jacobus (Santa Iago) in stond. En terug naar de kamping, eten. Moos kwam zowaar nog even langs ik zou een te posten pakje bij haar achterlaten zodat zij het naar het postburo kon brengen. Het zou alleen betekenen dat ik weer terug naar het dorpje moest. Dus kwam ze het maar even halen. Onze energieen matchen wel, we waren zo weer een half uur gezellig aan de praat. Morgen weer lopen hopenlijk is het een beetje droog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten