vrijdag 25 juni 2010

24 juni 25 km Chabreloche semi wildkamperen

Salade van worstsoorten en patéh eend met aardappeltjes spercibonen en worteltjes, kaasplank en flan

Bij het weggaan uit Mayet zwaaide de kok-eigenaar, van het restaurant bij het meer, naar mij, naar hem toe gegaan even een praatje gemaakt (hij is Hollands). Na 30 jaar werken Holland verlaten en als kok-eigenaar zijn eigen Hotel/restaurant opgestart. Ik heb respect voor de man, ook voor zijn kookkunst! Dus zoals ik in mijn bericht van gisteren al zei. Ga er eens eten! De GR 3 weer opgepakt,het beginpad is mooi door het bos. Het valt mij op dat ik alles zo helder zie, de kleuren, de bloempjes langs de weg (schitterende kleuren), het contrast is scherper als ik verder weg kijk. Het is net of mijn perceptie veranderd is, het maakt de wereld mooier. Af en toe kijk ik met verwondering rond, wat is er aan de hand met mij? De uitwerking van beter stromende levens/kundalini energie? Dit effect op mijn perceptie ken ik wel, maar alleen na een geslaagde meditatie. Niet zomaar al wandelend. Ik kom borden tegen waaruit blijkt dat er aan de GR3 gewerkt wordt en er daarom niet gewandeld mag worden! Ja daaag ze kunnen me wat. De GR3 wordt in eens breder duidelijk een bouwweg. Jammer want het verstoort de harmonie in het bos op een verschrikkelijke manier. Volgens mij gaan ze windmolens installeren, 2 uur lang rolt af en toe een (vracht)wagen voorbij. Een auto stopt, een jonge knul legt uit dat ze verder met ''tres dangereux'' machines aan het werk zijn. Tja ik moet toch die kant op, is er politie bij vraag ik. Non. Als hij ziet dat ik toch doorloop zegt hij; Bon chance! De gevaarlijke machine blijkt een frees/graaf machine te zijn. Die letterlijk een kabelsleuf in de rotsgrond freest. Ik loop er voorzichtig langs. Rond half één uur kom ik in Lavoins en daar is hoera! de Auberge geopend. Kan ik 's middags warm eten. Ik weet niet waar ik vanavond zal zijn. Zoals te verwachten in Frankrijk is het een stevige maaltijd (zie boven. Het eten gaat ook relaxt en duurt daardoor lang ik ga pas half 3 weer lopen. 'S middags ben ik zeker 2 uur aan het stijgen kost veel energie het pad is erg zwaar. Ook mis ik mijn yoga, rond 5 uur ben ik moe en besluit ter plekke te gaan mediteren om weer energie op te doen een half uur en dat werkte. Rond 7 uur in Arconsat waar ik water insla, de man wil mij best wel even met zijn auto naar de ''kamping'' van Cabreloche brengen. Altijd een verleidelijk voorstel. Maar ik ben sterk en sla het beleefd af. Liep er uiteindelijk als vanzelf langs, om een uur of 8, omdat ik een verkeerde weg nam. De naam kamping is wel erg overdreven ze is erg basic, grasmat wel gemaaid, geen toilet en wassen in de beek. Maakt mij niet uit, ik had verwacht wild te zullen kamperen dit is beter. Croissant en pain de raisin gegeten en gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten