zondag 6 juni 2010

4 juni Bragelonge 25 Km kamping Chauvage

Rijst met linzen, cashew noten, sateh, twee liter bier en komkommer

Wat een spooknacht, ik heb slecht geslapen in dat bed van de Pelgrims Gite. Veel wakker worden, niet lekker liggen, 2 keer naar de wc. Het matras was dun en de bodem hard. Mijn thermarest matje erbovenop gelegd. Lag wat beter maar houdt niet over, slapen wakker worden. Zou ik met mijn hoofd naar beneden liggen? Andersom gaan liggen he he eindelijk goed. Hoe kunnen die Fransen in hemelsnaam een bed maken wat scheef ligt in de lengterichting? Wat later opgestaan want ik had toch geen tent in te pakken. Gevolg; veel te laat weg. Eerst terug naar de boekenwinkel ik had de verkeerde kaarten gekocht, ze konden zonder problemen geruild worden. Bar s. Seine doorgewandeld wat een leuk oud karakteristiek stadje met mooie vakwerkhuizen. Ik ben in de champagne streek aangeland. De wandeling ging grotendeels door wijngaarden en korenvelden. Magnefiek! Om onder een strak blauwe hemel door dit soort velden te lopen zover het oog reikt. Alleen zijn maakt het op de een of andere manier alleen maar mooier, zwaar genieten dus. Na een uur of wat lopen moesten er toch wat beslissingen genomen worden. Want di mijn 4e loopdag morgen rust- en wasdag en geen kamping op de route alleen een mogelijke Pelgrims-gite. Wat te doen? Besloten nog een dag extra te lopen, maar dan wel op een camping uit komen! Ancy le Franc heeft zeker een kamping en ook kaarten. Gaan zitten op een bankje in de schaduw, kaarten erbij en meten maar. Morgen is AlF haalbaar zonder forceren alleen dan wel wild kamperen vanavond! Tja waarom niet? Gewoon even beter organiseren dan de vorige keer. Heb nog 1 noodrantsoen , als ik die nu eens in Bragelonge opeet, mijn water aanvul en dan een half uur doorloop kom ik op de kaart te zien best wel een goede kampeerplek tegen, enigste nadeel: geen stromende beekjes in de buurt dat wordt plakken in mijn slaapzak. Nu ja dan was ik morgen mijn lakenzak ook maar. Op naar B volgens een GR bordje zou er een restaurant moeten zijn, maar ze gaven ook kampings aan in plaatsjes waar er zeker geen is. We zien wel, moet alleen 2 a 3 uur zoet brengen in B. Half 6 Bragelonge amai wat is het warm, een koude cola zou lekker zijn. Kijk iets wat op een bar lijkt, een man op het terras, 3 tafels 8 stoelen, kijkt mij onderzoekend aan. Waar zou dat restaurant zijn ik loop door. Een straat verder denk ik geef het maar op, ga terug naar de bar. De man zit er nog, nu pas zie ik de rugzak zijn zware schoenen, ik zeg wat in het Frans hij zegt Hollands? Je komt ze ook overal tegen Hollanders! Hij heet Rene en loopt SdC in etappes, vandaag zijn eerste etappe. Het wordt een onverwachts gezellige avond, al kletsend besluiten we maar ons potje op het terras klaar te maken. De winkel ernaast, met een charmante Franse dame met een pracht van een decollete die veel bukken moest!, had nog een komkommer en een zak chips. Ik bestelde een grote bier.... En kreeg een pul van 2 liter!!!! Al pratend gleed de warme avond voorbij.locals keken vreemd op van de uitstalling van kampeerspullen op de tafel. Rene had Cassoulet gekocht en opgewarmd. Hij loopt met 20 kg op zijn rug. Voor een week. Knap hoor. Etend en ervaringen uitwisselend werd het acht uur. Time to go, omdat Rene een andere route volgt wilde hij ergens anders gaan wildkamperen. Dus midden in de velden met een avondzon die oud-goud scheen ging hij rechtdoor en ik linksaf. Hij gaf mij een steen voor energie. Waarom krijg ik allemaal stenen op deze reis? Na 20 minuten zag ik hem lopen door de velden, dus zo zie ik eruit van een afstand, een zwarte stip tussen korenvelden die doelbewust doorsjokt. Goede reis Rene zend ik hem na. Nu sta ik in de velden de nacht valt de zon is onder en het wordt koeler. Het dorpje is net niet te zien achter de heuvel. Krekels tjirpen, vogels fluiten en alles is sereen. Wat een mooie dag en gezellige avond was dit echt een dag met een gouden randje. Morgen naar Ancy le Franc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten