maandag 14 juni 2010

14 juni les Chaux 30 a 35 km kamperen in het voortuintje bij de boer

Goulash met bloemen thee van Marianne (lekkere thee Marianne mag je meer sturen)

Vanmorgen vroeg op ik heb 25 a 30 km te gaan en wil op een beetje christelijke tijd stoppen (famous last words :-) ). De kamping waar ik sta heeft een aparte eigenaar, op alle tafels liggen St Jacobus schelpen. Er komen veel pelgrims vertelde hij. De eerste 10 a 15 km afsnijden over D-weggetjes. Nauwelijks verkeer schitterend, ik loop, ik kijk, ik denk, ik voel me relaxt ondanks de grote afstand. Er is iets in mij veranderd de drive om er te komen is weg, de energie om er te komen is gebleven en mag ik naar believen inzetten. En dat doe ik ook tegen half 12 Anost. Een plaatsje met een supermarktje. Kan ik even wat inkopen doen. Vannacht wil ik een gite slapen en daar is verder niks te kopen. Er is alleen stokbrood, dan dat maar en een blik sardientjes. Dat blijkt een goede, moet ik meer doen alleen ik proef de hele middag bij elke boer sardientjes en ze liggen ook wel zwaar op de maag merk ik. S'middags weer de GR 13 althans volgens de kaart want in het echt is hij verlegd. Met kunst en vliegwerk, met kompas, de windrichting en wat dies meer zei kom ik probeemloos door het bos, na een slimme afsnijbeweging kom ik weer op de bestaande GR13 terecht. Mag ook wel want het is al na 5'n. Op naar de Gite. Als je moe bent duurt alles lang ik ben al zo'n 8 uur aan het lopen. Dan!! Een dak tussen de bomen dat is hem. Het leuke van deze gite is dat hij midden in het bos staat leek mij wel wat . Daar sta je dan midden in het bos bekaf gite is dicht Grrrr. Wat nu over 5 km een stadje met een gite wat wil ik? Kamping Chauvage of gite? Ok ik zet de knop op volhouden we gaan naar het stadje St Prix aan mijn benen gevraagd en 5 km zit er nog wel in. Allen sijgen gaat niet meer, maar volgens de kaart is het voortdurend dalen en dat is ook zo. Dapper loop ik door na 3 kwartier bordje gite links en rechts. Het dorpje les Chaux (1 km tegen de heuvel op arme ik) heeft er 2. Dan daar maar naar toe 2 kansen. Op mijn tandvlees sleep ik mezelf en een opeens tonnen wegende rugzak de stijgende weg op. Daar een bordje gite even volgen godvrrr waarom net boven op de berg! Hijg hijg puf puf daar zijn we dan alle luiken dicht stille boel. Oh ik moet een telefoonummer bellen. Maar mijn telefoon zit in mijn rugzak en ik ben te moe om hem af te doen. Toch maar gedaan, zucht volgens mij is een gite vanavond niet de bedoeling geen bereik! Naar beneden gite 2. Ik ga niet lopen zoeken en bel ergens aan, een oude vrouw doet open. Weet u waar de gite communal is? Die hebben we niet! Ik zag toch een bordje 1 km terug??? Affijn door naar St Prix dan maar? Ik moet links af twijfel en ga rechtsaf een huis verder een GITE!! Hoi hoi, ik loop het erf op, een vrouw komt naar buiten, nee de gite is voor een week verhuurd aan een familie godsalmelazere! Die Fransen kunnen die gites in hun reet steken!! ik ga wel wild kamperen! Als ik bij een boerderij een goede plek zie bel ik even aan. Mag ik op uw land staan? Oud vrouwtje ze is een beetje doof en spreekt een of ander dialect. Maar we komen eruit, beter niet daar, daar staan de koeien maar voor het huis kan ook. Het blijkt een plek met een schitterend uitzicht over het dal, onder het eten van mijn noodrantsoen heerlijk van genoten. Vanavond slaap ik lekker in mijn tentje. Lekker puh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten