dinsdag 15 juni 2010

15 juni Larochemillay 13 Km gite

Salade met een gepocheerd ei, confit de canard, tarte au citron

Vandaag niet veel kilometers kunnen maken, de Morvan liet zich van zijn mooiste kant en moeilijkst beloopbare kant zien. Had gepland 10 km verder te zullen komen maar op sommige paden mag je blij zijn als je 3 km/u haalt. Morgen loop ik de Morvan uit volgens de kaart. De route liep langs Bibract de Keltische hoofdstad rond het jaar nul. Julius Ceasar beschrijft hem. Het bos eromheen had een hoog Asterix en Obelix gehalte, ze leek zo weggelopen uit de A&O boekjes. De schrijvers zullen hier wel inspiratie gezocht hebben. Het is een bijzonder mooi bos met een zuivere energie. Er gemediteerd en yoga gedaan je wordt dan nog ontvankelijker het bos wordt nog mooier. Verder gedroomd dat ik tegen het systeem inga. Ik zat met Jaqueline (een ex) in een auto en ze was zenuwachtig en ging rondjes rijden. Uitgestapt om haar te helpen, waarna ze mij vergeet en zonder mij wegrijdt. Als ik haar bel is er iets mis met mijn gsm. Ik bestel ongewild 2 items (wcpotten of badkuipen?) bij een telefonisch verkoopburo. De rest van de droom ben ik bezig geweest mij boos te maken om de bestelling ongedaan te maken. Maar dat kon niet volgens het systeem. Ik realiseerde mij dat ik gisteren tegen het systeem (van die dag) inging. Het was niet de bedoeling dat ik gisteren in een gite zou slapen maar ik bleef stug volhouden (blijkt ook wel uit mijn verslag). Met het systeem van de dag bedoel ik dat elke dag zijn eigen verloop heeft als ik dat verloop aanvoel en volg gaat de dag makkelijk, zoiets als naar SdC pelgrimeren. Dat gaat het makkelijkst als je de kortste weg neemt, je gaat niet expres van je uitgestippelde weg afdwalen maakt het alleen maar moeilijker. Maw als ik het systeem van de dag aanvoel maak ik het mezelf makkelijk, de droom geeft ook aan wat ik nodig heb daarvoor. Contact met mijn vrouwelijke (intuitieve) energie. Want dat contact wordt verbroken aan het begin van de droom. Dit alles heeft weer te maken met planningen en gedrevenheid los durven laten. Wat daavoor in de plaats komt is dus intuitie door beter contact met mijn vrowelijke energieen. Daar mag ik dus de komende tijd aan gaan werken. Ik heb het gevoel dat jou voorspelling uitkomt Marleen, nl dat ik door deze reis dichter bij mijn intuitie kom te staan. Bij mijn aankomst in Larochemillay kon ik eerst geen camping vinden. Na 3 keer het dorpje doorkruist te hebben (zo stil als een spookstad) maar ergens aangebeld. Toen ik de man vertelde dat ik Hollands was zei hij, dan kunnen we beter Hollands praten had ik (intuitief?) bij de enige Hollander in het hele dorp aangebeld :-) Hij heeft de juffrouw voor de Gite geregeld. Di een mooie aparte kamers goed en schoon sanitair en maar €13,- moet ook eens kunnen. Eens kijken hoe de bedden hier slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten