zondag 27 juni 2010

27 jun 24 km Almbert kamping

Salade Simple pizza Royale met extra vulling en een biertje (loop morgen toch niet)

De thermometer, op de boerderij langs de weg, wees 27 graden aan en de zon zat achter de wolken. Het lijkt wel Australië! De kamping ligt een dikke km buiten het dorp gelukkig in de goede richting hoef ik die al niet meer te lopen. Met mijn laatste laatste brood, worst en kaas begin ik aan de 4e loopdag. Ik realiseer mij dat het vandaag zondag is, als ik in de namiddag aankom is alles dicht. Jammer moet ik morgen eerst mijn ontbijt bij elkaar scharrelen voor ik aan yoga kan beginnen. De morgen is schitterend, wolkenloos, de zon schijnt uitbundig, leve mijn strooien hoed! Na 3 a 4 km zie ik het bordje Almbert 21 km, het is 10 uur. Mooi dan ben ik daar tussen 4 en 5. De eerste 10 km is stijgen geblazen, maar het is morgen. De lucht is fris, ik ben fris mijn benen zijn uitgerust dus lopen maar. De hoogste col is vandaag 999 m. Precies halverwege ligt een stadje St-Amant-Roche-Savine rond kwart over 11 zie ik het liggen 4 km verder op de andere heuvel tegenover mij. Flinke klim vanuit het dal zie ik zo. Rond 12 uur ben ik er. De boulangerie/Epicirie is nog open! Ik koop er een cola en een lekker broodje voor bij de lunch. De vrouw achter de toonbank zegt tegen mij, linksaf is een pleintje met een fontein die geeft koud water en het is drinkbaar. Ik had niks gevraagd maar wel gedacht ''ik moet mijn water aanvullen voor de thee bij de lunch''. Ik zal er wel uitgedroogd uit hebben gezien. Is het bij de kerk vraag ik, wilde ik ook even zien. Oui! Een prachtig pleintje met een klaterende fontein een oude Romaans/Gotisch kerkje, ik ben gaan zitten mijn cola drinkend en alleen maar kijken. Het kerkje in het zonlicht, de huizen eromheen, de mensen, slokjes cola. Almbert komt wel. Mijn rugzak laten staan en de kerk in gegaan, goede energie. Gedeelten van ME fresco's zijn nog zichtbaar. Ik heb er een kaarsje aangestoken voor de rest van de tocht. Vanuit de deur zag mijn rugzak staan, op een bank, stokken ernaast mijn hoed opgehangen aan een raamluik blokkeerder. Net een stilleven. Doorgelopen en een goede yoga, meditatie en lunchplek gevonden. In de tuin van een huis waar niemand thuis was (alle luiken dicht) onder een boom voor de schaduw. De begin meditatie was heerlijk, wat een kado'tje om hier te mogen zitten. Alles ademt harmonie en vrede. Een dik uur later weer verder, vol energie. De weg daalt en blijft licht dalen tot aan Almbert, blijkt later, de resterende 11 km glijden onder mijn schoenen door. Als de zon achter wolken vandaan komt stijgt de temperatuur merkbaar. Via een wandelpad, waar ik toevallig tegen aanliep, van de asfaltweg af en 3 km landweggetjes. Tegen 4 uur bij de stad. Jammer VVV dicht, hoe vind ik de kamping? Maar kijk Boulangerie en supermarkt zijn open! (Almbert is dan ook een stad geen groot dorp) Dus ontbijt heb ik morgen ook. Mooi. De hele stad doorgelopen om de kamping te vinden, die hoera een wasmachine heeft. Morgen een rustdag en mijn was hangt al te drogen. Deze Pizza was beter dan de vorige.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten