zondag 20 juni 2010

20 juni 16 km Bert kamping

Kip kerry met thee noodrantsoen

Die noodrantsoenen gaan wel erg hard zo dit is al weer de 3e na Vezelay. Ik heb er nog één over. Het restaurant van Bert is dicht op zondag. Vanmorgen rustig opgestaan in mijn kamertje, ik wilde het netjes achterlaten dus heb het nog even uitgeveegd. Bert (wat een naam hé?) is maar 16 km lopen een kippeneindje. Na S Leon moest ik over de Puy dwz een enorme heuvel die uit het landschap oprijst. Het uitzicht is spectaculair. Ook vond ik de kamping van Puy St Ambroise. Ik was blij met mijn kamer, de kamping heeft één wc geen douche koud water. 2 km overal vandaan eenzaam en vochtig brrr. Eigenlijk zou ik meer willen lopen dan 16 km maar de volgende kamping na Bert is zover ik weet 25 km verder. Zowaar het is droog en af en toe schijnt de zon door de wolken. Wel weer eens lekker om de zon te voelen vooral omdat de lucht koud is, een graadje of 12. Ik voel het alleen als ik stilsta. Gezien de korte afstand wandel ik rustig en merk dat ik in een nadenkende dromerige bui ben. Na 10 km kom ik er via een informatiebord achter dat er een dorpje 10 km na Bert is met een kamping. Min of meer in de richting. Het is al 12 uur wat zal ik doen? Ik besluit eerst Bert aan te doen. Rond drie uur ben ik daar, en zie het al gelijk restaurant dicht, minpuntje. Kamping is ok echter geen gastenruimte en het is best wel koud met af en toe een buitje. Wat te doen, ik pak de kaart en probeer wat te besluiten. Grote kans dat in het volgende dorp de restaurants ook dicht zijn. Kan ik net zo goed hier blijven. We maken er maar wat van. Later op de middag komen er nog 2 lopers (Fransen) die hun bagage door 2 ezels laten dragen. Wat een mooie en lieve beesten. Met z'n 3'n gegeten. Om halg negen al in de slaapzak, iedereen, het is verdraaid koud, ik had mijn thermisch ondergoed al aangedaan voor het eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten