zondag 6 juni 2010

5 juni Lézinne 23 km kamping

Salade de hors d'ouvre, Canard et le fromage.

Vanochtend, voor 7'en gewekt door de zon die mijn tent opwarmt dat beloofd een warme dag te worden, hopelijk droogt hij mijn tentje een beetje. Ontbijt met uitzicht op het dorpje in het dal tussen de wijnranken. Op weg naar Ancy le Franc ca 20 km relaxt afstandje, alleen aan mijn lichaam is te merken dat ik al 4 dagen gelopen heb de energie is eruit en de hitte is een extra belastende factor. Ik moet veel asfalt lopen en zodra de wind weg is voel je de hitte van het asfalt afslaan tegen je gezicht. Binnen een uur vermengd het oude zweet van gisteren zich met nieuwe transpiratie ik kleef en plak van alle kanten wat zou een douche heerlijk zijn. De wijnvelden verdwijnen en worden weer korenvelden zo ver het oog reikt. Als je van het plateau afloopt floepen de dorpjes weer in het zicht altijd spannend! Is dit het dorpje zo ja, dan weer 4 km verder, zo nee dan na de volgende heuvel. Het eerste komt bijna altijd de kerktoren in zicht, dan weet je ik zit goed. De onverwachte hartelijkheid van de mensen hier is hartverwarmend. Rond half 12 een dorpje, fles bijvullen voor lunch. Ik zie een vrouw in één of ander prachtig oranje flodder jurk en grijp gelijk mijn bidon. Glimlach bien sur de l' eau. Ondertussen geven mijn darmen aan dat, dat wat ik vanmorgen al voelde zitten, er nu toch echt wel uit wil. Hé ook bar/tabac hier! Dan daar maar naar toe, ik voel me en moe en vies en merk dat het deprimerend werkt. Lekker ik neem een cola en rust even. Mijn energie is duidelijk erg laag. Aks ik aan mijn cola zit komt de barvrouw, zal ik nieuw water geven wat lekker koud is? Wat aardig!! Ze neemt ook de lege 2 liter spa rood fles mee, ik krijg alles gevuld terug. Lief maar die 2 extra liters (is 2 kg!) had niet gehoeven. Sanitair opgelucht loop ik verder bij lunch kan ik nu 2 keer thee drinken, en met een gevulde bidon loop ik verder. De laatste 10 km zijn zwaar, geen energie, snoeiheet (mijn ervaring zegt dat wordt onweer) eindeloos asfalt lopen. Op een soort afstandelijke manier zie ik wat er met mij gebeurt (ik hoor het de sjamaan van mijn sjamanenopleiding nog zeggen; observeer je emoties!) als ik vooruit denk aan de kamping van Ancy le Franc dan loop ik zwaar, ik wil er zijn ben moe en voel me vies, ik wil een douche een wasmachine en eten. De weg is dan zo lang die ik nog te gaan heb. Mijn emoties worden dan negatief. Maw woorden Donald leef in het nu (met dank aan Ekhart Tolle), voel je lichaam waar zitten de pijntjes, waar knelt en schuurt je rugzak, verbindt je ermee het houdt je concentratie in het nu op dit moment het focust mijn energie op het lopen en mijn lichaam ipv die te verspillen aan denken aan de toekomst. Zo kom ik vroeg, half 4, in Ancy aan, mooi, kamping, kleren wassen en kaarten kopen. Zie zo gauw geen bordje kamping maar daar is de VVV. Een frisse meid, die Engels spreekt, en ik voel me al zo vies. Kamping???? Ja die gaat 15 juni open, inwendig ff vloeken. Ze vertelt welke kampings wel open zijn. Minimaal 7 a 10 km uit de route en doet echt haar best mij te helpen. Als ik hier niet kan overnachten dan is mijn volgende halte niet fatsoenlijk te bereiken (die is 30 km vanaf hier). Goed dan maar kaarten kopen, make my day! De enige boekenwinkel in de stad heeft NET niet de kaarten die ik nodig heb :-( Zo gaat die lekker! Ik denk na als ik nu de kamping in Lézinne neem, dan kan ik mijn route omgooien via een andere stop en volgens planning aankomen in Vezlay. Terug naar de VVV, bus naar Lézinne? no! Taxi? Na 3 keer bellen zonder resultaat dacht ik dit wordt ook niks. Ik besloot toen, gezien de omstandigheden, om karakter te tonen. Ik zou hoe dan ook in Lézinne aankomen, lopend en of liftend ik zie wel!! De dames bedankt voor de hulp (één bood zelfs een fiets aan :-)) weer de hitte in, lopend langs de weg naar Lézinne, boven om hulp gevraagd (wie neemt er nu een lifter met een grote rugzak mee?) al chantend (um-mani-padme-um) en positief denkend (deze auto die er nu aankomt neemt mij mee GLIMLACHEN!!!!). En zo waar na 2 a 3 km een vrouw stopt. Om 5 uur sta ik op de kamping van Lézinne. En om het helemaal goed te maken hebben ze een wasmachine Broeva Haro!!! Gelijk 2 wassen erin, alles wat maar even vuil is heerlijk. Is dat tenminste al gebeurt! De eend smaakte lekker en vroeg naar bed, morgen rustdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten