zondag 1 augustus 2010

31 juli 20 km Nogaro kamping/gite

Pizza Exotique met kaas na.

Dit ben ik gisteren vergeten te melden, gedurende de etappe Condom-Eauze ben ik onder de 1000 km grens gekomen! In de kerk van Condom hing een plakkaat waarop stond dat de afstand naar SdC 1006 km was. Dus ik zit nu onder de 1000 km grens. Begonnen in Nederland met bijna 3000 km op de teller 4 getallen. Nu nog maar 3 goh! Vandaag ook voor het eerst de Pyreneeën gezien. Op de horizon als een donkere grijze band in de verte met een witte piek. Het herinnert mij eraan dat ook deze reis eens gaat eindigen. Maar dat wil ik eigenlijk nog niet. Het maakte mij een beetje weemoedig Vanmorgen Pauliene gevraagd of ik in hun gebedsruimte mocht mediteren, maar natuurlijk ga je gang. Ik weet niet of het daardoor komt maar een groot deel van de dag in een bel van serene meditatieve energie gelopen heerlijk. Na een kleine anderhalf uur lopen gewoon langs de kant van het pad gaan zitten en weer aan het mediteren geslagen. Heerlijk, de vogeltjes, de koele wind, de rust en harmonie in mij. Daardoor haalde de jonge pelgrim mij in die ik gisteren al zag en in die dezelfde gite als ik sliep, hij heet Michel. Hij vertelde dat hij later wegging omdat hij met Pauliene over ''conversion'' had gepraat. Later snapte ik pas dat dat bekeerd worden betekend. Waarom vroeg ik, ik ben zoekende zegt hij. Petje af hij is 22! Van het één kwam het ander, hij vroeg waarom ik mediteerde er ontspon zich een heel gesprek. Ik moest me inhouden om hem niet te overladen met allemaal informatie! Zal misschien toch wel een beetje gebeurd zijn, ben ik bang. Op de tussenstop met z'n 2'n fruit gekocht en dat lekker opgegeten. Hem later weer kwijtgeraakt. De kamping van Nogaro is gesloten, maar vertelde Pauliene je kan bij de gite kamperen. En dat is ook zo daar sta ik nu. Michel staat naast mij. Toen ik terugkwam van het eten bleek een Hollands paartje naast mij te staan met baby, het zijn fietsers en komen uit Brabant. Nog even leuk meegepraat onder het genot van een kopje yogithee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten