woensdag 25 augustus 2010

24 augustus 28 km Tardajos gite

Pasta, zalmmoot, meloen.

Na een redelijke nacht in de gite ben ik rond half 7 wakker (denk ik). Ik moet naar de wc maar wil er niet uit mijn wekker gaat zo en ik wil nog even liggen. De aandrang wordt te groot, ik besluit om tegelijk maar in de tuin te mediteren. Als ik daar zit slaat de kerkklok, zo komt het wekkertje van mij horloge verwacht ik. He? Niks? ik kijk op mijn horloge het is 6 uur ipv over zessen! Slimmerik! De meditatie afgemaakt en terug naar bed. Maar er is al inpak bedrijvigheid in de slaapkamer. Ik sta ook maar definitief op. Silke en ik lopen naar de Panaderia (bakkerij) waar het heerlijk verse brood al voor ons klaar ligt, kies uit en lekker ontbijten bij een kop thee. We gaan op weg, het loopritme van Silke en mij is vrijwel gelijk, we lopen voortdurend met elkaar op en eindigen altijd bij dezelfde gite. Eigenlijk is vandaag mijn rustdag, maar je mag in pricipe niet 2 dagen in een gite blijven. We komen door Burgos na zo'n 19 km net weer te ver voor een rustmiddag. Ik kijk wel wat ik doe. Het is zwaar bewolkt dus goed loopweer. Weer door mooi bosgebied. Voortdurend stijgend tegen een heuveltop op. Boven aangekomen is Burgos al zichtbaar in de laagvlakte, omringd door velden. Een bord geeft een lofzang op de schoonheid van de Spaanse velden. Het uitzicht mag er ook zijn, alleen kijk niet naar links anders zie je de ontsierende GSM-zendmasten en steengroeve. Het wordt een taaie loop, een uur of 4 door de industriegebieden en voorsteden van Burgos en Burgos zelf. We krijgen gezelschap van een Hollands sprekende Fransman. Na enige tijd lopen, waarbij hij het gesprek op gang houdt (Silke en ik lopen regelmatig in stilte) voel ik me moe. Deze man trekt onbewust energie! Als we weer alleen lopen vertelde Silke dat ze daarom al expres achterop ging lopen. Bij de eerste de beste Panaderia wat lekkers gekocht als we hem kwijt zijn. Daarna weer verder door Burgos. Silke wil rusten ik ga door. De drukte van Burgos komt binnen, nee hier wil ik niet een rustdag hebben. Ik ga ergens anders een rustmiddag houden. Ik ga nog even de Kathedraal in om te mediteren, ja hoor je moet betalen voor het centrale deel. Ik pak wel een zijkapel. Als ik eruit kom loop ik een bekende medepelgrim tegen het lijf. Hij is begonnen in Parijs toch ook geen kleine afstand, zijn naam is Ronald. We lopen wat op, in een park besluit ik te stoppen en wat te lunchen. Jammer genoeg te druk voor yoga maar dat had ik al ingecalculeerd. Geen yoga-lunch vandaag. Natuurlijk, al etend komt Silke voorbij. We lopen weer samen verder. Nog een 8 a 9 km. Eindelijk Burgos uit. Zwijgend lopen we naast elkaar, Silke heeft geen energie. Ze zegt ik stop ga alleen door als je wilt, wat ik doe. Door allerlei nieuwe snelwegen slingert de Camino vervelend en onnodig. Maar dan tegen kwart over 4 Tardajos Mooi. De ontvangst in de gite is aller hartelijks, mijn rugzak wordt van mijn schouders afgenomen en ik krijg een gekoeld citroenachtig drankje. Veel bekenden, de loper uit Parijs en na een uur ja hoor Silke komt ook binnen. Ze doet haar Frieze naam als Belgische eer aan. Heerlijk wat fruit gekocht in de plaatselijke fruitwinkel. Even relaxen en daarna het restaurant opzoeken. Mijn allereerste ''yogaleerling'' Mida (afkorting van Maria Magdalena in het Sloveens) is er ook. Nog even lekker bijgekletst. Voor 10'n in bed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten