zaterdag 14 augustus 2010

11 augustus 6 km Orisson gite

Legume potage, viande agneau met een baskische bonenschotel (mijn arme gevoelige darmen), Baskische taart na (erg lekker)

Laat de gite uit, de gite baas is een beetje knorrige, hij had zijn slaapzaal eerder leeg willen hebben. Het is een christelijke gite dus ik geef een royale donatie. Op naar het postkantoor om mijn brieven en pakketten op te halen, Cecyle gaat mee. Ik kreeg weer veel brieven en kaartjes en natuurlijk thee dank je wel Gina ook voor alle leuke kaartjes korte briefjes enz die je erin gedaan hebt. Ook de briefschrijvers bedankt voor de vele brieven, ik ga ze lekker lezen vanavond. Rond half 10 de laatste dingen ingeslagen (Baskische worst) en met Cecyle op weg. Het is 6 km lopen en 500 m stijgen. Ik heb veel klaag verhalen gelezen over het slechte weer van de Pyreneeen, waardoor ze niet te zien zijn op deze weg. Maar nu schijnt de zon. Des te hoger we komen des te mooier de uitzichten. We lunchen in een wei waar prachtige grote roofvogels majesteus op ooghoogte voorbij zweven. De Pyreneeen zijn prachtig! Ik sjouw wat af met mijn 16 a 18 kg zware rugzak. Gelukkig zijn er redelijk veel waterpunten onderweg hoef ik maar 1 liter mee te nemen. Het is alleen wel jammer dat het eerste deel van deze route een lange asfalt weg is met storend veel verkeer. Ik ben blij als we ervanaf kunnen de natuur in. Door het late weggaan en de lange lunch komen we om een uur of 4 bij de gite aan. Hé dat is een leuke ze verhuren ook tenten scheelt een paar euro met een kamer en word ik niet gestoord door vroeg vertrekkende medepelgrims. Voor €21,- heb ik een slaapplaats, diner en ontbijt. Die groentesoep schijnt een lokale nummer 1 te zijn, ik krijg hem weer. Hij is net zo lekker als die van gisteravond gevuld oa met aardappels. Vlug nog een shirt uitgewassen nu de zon schijnt. In feite ben ik nog altijd in Frankrijk, morgen steek ik pas de grens over. Het uitzicht vanaf het terras is adembenemend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten