donderdag 5 augustus 2010

5 augustus 25 a 28 km Arthez de Béarn gite de boulangerie

Potage, Lentille le Puy, Baskische kip en kalkoen schotel met gele rijst, cake met caramel

Vandaag tegen de 30 km lopen ik wil vroeg weg zijn. Vannacht goed geslapen, geen koorts. Maar ik slik nu ook asperines. In ieder geval voel ik me goed genoeg om te gaan lopen. Eerst nog wat brood halen en met mijn poncho onder handbereik (afgelopen dagen wel telkens buien gehad) ga ik onderweg. Ik kan het natuurlijk niet nalaten hier en daar wat af te snijden. Het levert altijd vermakelijke reacties van mijn Franse mede pelgrims. In dit geval 3 oudere echtparen die ik ingehaald heb en net achter mij lopen. Als ik van de route afwijk en ze komen even later aanlopen beginnen ze te roepen en te wuiven om aan te geven dat ik verkeerd ga. En ik maar gebaren dat ik weet wat ik doe. Werkt dus niet. Het komt omdat bijna alle Fransen als gids de Miam-miam-do-do hebben. Het is een wandelgids, maar zonder wandelkaarten, wel beschrijvingen van overnachtingen enzo. Mijn wandelgidsje heeft topografische kaarten waarop alle wegen te zien zijn. Erg makkelijk om je route te bepalen. Wat me,steeds weer, opvalt is de gezagsgetrouwheid waarmee de GR65 gevolgd wordt. Elke meter wordt gelopen :-) De zon is voor het grootste deel van de dag achter de wolken het blijt heerlijk koel! Toch is het een lange maar mooie tippel.ik nader de Pyteneeen en het land wordt glooiender geeft erg mooie vergezichten. Na de laatste klim kom ik rond 6 uur in Béarn. De kamping ligt beneden in het dal. Geen probleem voor de vakantieganger met een auto, wel voor een pelgrim met 2 stokken, een rugzak en moeie voeten. Dus dan toch maar een gite. Ik slaap nu in de Boulangerie-gite. Ben benieuwd wat het ontbijt is. Verder vandaag eens rust gehad op het spirituele groeivlak. En oh ja vandaag mijn poncho niet nodig gehad, geen enkele bui. Goed voor mijn keelpijn

2 opmerkingen:

  1. jajaja.... en maar wegen blijven 'afsnijden' he donald, gelukkig geen ponchomannetjes tegengekomen... bon voyage! marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hai hai Donald ,

    Voor de derde keer proberen vandaag een berichtje voor je achter te laten.

    Ik heb tot nu toe alles gelezen en je blog
    gaat veranderen. Hoe en wat je schrijft...
    Ik denk dat je ook opener en gevoeliger word.

    Verder erg gelachen om de zin:" Dat je relatie met je onderzeeér continuer was dan
    je relatie met vrouwen"hahaha

    Succes met het vervolg pelgrimage xx

    BeantwoordenVerwijderen