maandag 9 augustus 2010

7 augustus 25 km Aroue gite/kamping

Lentille avec sauccise en de Odyssee tonijn bonensalade en appelmoes na. Plus een glaasje wijn van Traugott

Als ik s'morgens opsta is mijn kampeerplaatsje wonderschoon. De vroege zon filtert door de bomen en laat alle dauwdruppeltjes fonkelen. Het ontbijt is een feestje de lucht is heerlijk koel en de beek murmelt. De eerste pelgrims komen al voorbij stevig doorstappend maar zien mij niet staan. Als ik op mijn kaart kijk kom ik tot de ontdekking dat ik gisteren toch nog redelijk vroeg gestopt ben. Ik moet vandaag tegen de 28 km lopen ipv minder dan 25. Toch eens kijken of ik niet wat kan inkorten joepie dat kan! Loop dan wel langs een autoweg maar dat is nu eenmaal het risico van afsnijden. De invloed van de Pyreneeen is merkbaar, mijn beenspieren zeggen dat ik gemiddeld, ondanks het regelmatig klimmen en dalen, stijg. Ik ben door mijn brood heen, Navarrenx is de volgende stad daar even wat inslaan. Het blijkt een leuk stadje te zijn jammer dat ik er niet een nachtje kan blijven. De afsnijtruc werkt weer fantastisch, de weg is heerlijk rustig en in het begin met veel schaduw. Eigenlijk ben ik helemaal mijn nummer zoekerij vergeten, als een auto passeert valt mij op dat de nummerplaat 888 bevat. Wat zou die combinatie betekenen? Vanavond even kijken. De lunch was weer goed en om 3 uur sta ik weer op de Chemin met nog zo'n 10 km te gaan. Dat gaat lekker. Ik kom de Belgische zusters weer tegen, je kan zien dat ze het warm hebben en de weg zwaar vinden. Omdat het jonge meiden zijn hebben ze veel energie en raken we elkaar niet meer kwijt. Soms loop ik voor soms zij. Ik haal ze weer in, in een dorpje, linksaf de Chemin, wij gaan rechtsaf vanwege het water zeggen ze. In een reflex besluit ik mijn fles ook bij te vullen. Het Point d'Eau is op het kerkhof van het dorpje. Heerlijk fris, water ik vul mijn fles. Als ik het kerkhof verlaat valt mijn oog ongewild op een grafsteen, het jaartal van overlijden is 1999! Ik stop en kijk nog eens ja hoor de combinatie 999! Nou dat gaat lekker. Deze combinatie was te verwachten na de 333 van gisteren. Maar waarom eerst de 888? Zou er een verband zijn? Als ik er die avond mijn boek bij pak zegt dat het volgende, 888 voltooiing van bepaalde speciale lessen van de Mystery school, 999 afronding van bepaalde speciale cyclisch wederkerende gebeurtenissen. Nou nou ik ben wel lekker bezig hoor, je zou dus kunnen zeggen dat ik de juiste beslissingen genomen heb (333) de hiervoor benodigde lessen zijn afgerond (888) en hierdoor stoppen cyclisch wederkerende gebeurtenissen in mijn leven (999). Ik ben daarvan dus bevrijd en mag een stap verder, mijn leven wordt vrijer. Alleen wat heb ik als juist besloten? Processen zat de afgelopen weken, ik weet dat ik besloten heb om de energie die mij al verscheidene levens voortdrijft te leren toepassen in harmonie met mezelf. Ipv om mij erdoor mee te laten sleuren. Als ik het juist zie, zal deze beslissing mijn leven veranderen. Is zo'n beetje het enige wat ik kan bedenken. Nou ik ben benieuwd! De kamping/gite blijkt het enigste te zijn in een verder piepklein plaatsje. De epicerie bestaat uit een kast en een ijskast waarin het eea staat. Het hele gezelschap van pelgrims duikt erin als de beheerder de deuren opent. Iedereen eet soep uit zakjes, pathé, linzen of cassoulet uit blik en ontdooit stokbrood. Ook nu moet ik dus weer leven op blikvoer. Affijn ''C'est la Vie d'un Pelerin'' Morgen de laatstee etappe en dan een rustdag. Daarna ben ik in 2 dagen in Saint Jean Pied de Port, mijn laatste stad in Frankrijk. Geeft een vreemd gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten