woensdag 18 augustus 2010

17 augustus 27 km Sansol gite

Tortillas met salade

Dit is nog niet eerder overkomen ik heb moeie voeten als ik opsta vreemd even in de gaten houden. Deze gite heeft wel ontbijt maar ja ik heb nog zoveel brood over, ik eet wel ergens buiten dan kan ik gelijk mijn Merkaba velden goed zetten tijdens mijn ochtend meditatie. Leuk om vroeg door de stille straten van Estella te lopen het is nog heerlijk koel zo zelfs dat ik mijn windjack aan heb. Bij de uitgang van Estrella is een wijnverkoper die een kraan in de muur heeft, hier kun je gratis wijn drinken. Hij is ontdekt door..... twee Italiaanse dames, door wie ander!. Ik vind hem vrij scherp smaken, zij ook. Ik kom langs de tweede kamping, misschien heeft de supermarkt wel gaspatronen. Ze zijn om 9 uur open ik neem mijn ontbijt op het eveneens gesloten terras. Als ze open zijn, geen gas wel een stuk kaas kunnen kopen. Na een uurtje een bordje Los Arcos 15 km. Het is tegen elfen, mijn mogelijke einddoel voor vandaag het volgende dorpje ligt 7 km verder. Ik zie wel hoe ik mij voel als ik in Los Arcos aankom. Ik loop erg goed vanmorgen. Een pittig tempo en ik blijf goed geconcentreerd. Daardoor begin ik mede pelgrims in te halen die eerder gestart zijn, veel bekende gezichten. Er komt een stuk aan van zo'n 10 km zonder waterpunt. Ik haal ook de 2 Amerikanen in oma (70+!) en kleindochter ze zijn in Saint Jean Pied de Port begonnen respect hoor. Ik ben weer op zoek naar een yoga lunchplaats. Laat een paar goede schieten, na een half uur een goede plaats. Een grote stapel hooibalen die schaduw werpen en waar ik ongezien achter kan gaan zitten. Ik zink weg voor 10 minuten meditatie heerlijk. Als ik mijn ogen open komt het Spaanse landschap weer in beeld zinderend in de zon prachtig. Het komende uur is het toppunt van wandelgenot, vrijwel alleen loop ik door het geblakerde landschap. Alle velden zijn gemaaid of geploegd, droog dor en stoffig. Geflankeerd door stenige heuvels waarop kleine boompjes groeien. Vraag me niet waarom maar dit landschap in zijn droge dorheid vind ik mooier dan Franse landschap merk ik. Ik loop zwaar te genieten van alle vergezichten. En dan een klungelig bordje bar, wat blijkt iemand heeft wat blikjes en fruit op een tafeltje gezet voor de pelgrims, en zit zelf in een hangmat. Ik neem een sinaasappel en geef een donatie. De jongeman blijkt Australisch. We praten wat de sinaasappel smaakt heerlijk. Tegen half 3 kom ik in Los Arcos, ik loop door de hoofdstraat en zie overal zware borden in het plaveisel staan. Als bij een stierengevecht denk ik. Dan zie ik vlekken van koeienstront op de straat en realiseer mij wat het is. Er worden koeien door de straat geleid de zware borden zijn bedoeld om de deuren te beschermen. Ik voel me nog goed en besluit door te gaan, ik ben er voor 5'n nog maar 7 km. Waterfles bijvullen en there you go. Het landschap wordt vlakker ik zie mijn eindpunt al als ik Los Arcos verlaat, over een afstand van 7 km. De eerste 3 kwartier gaan goed en dan maak ik kennis met de ECHTE Spaanse warmte. Die mijn energie aantast. Ik heb het niet echt warm maar het is wel warm. Ik zie een medepelgrim al uitgeput langs de kant zitten. In de zon nb! Heel veel water drinkend loop ik door. Het dorpje komt tergend langzaam dichterbij in de zinderende hitte. Op een gegeven moment moet ik ook zitten, wel in de schaduw. Energie!! mijn laatste stuk chocola gaat erin (met stukjes sinaasappel!) en het pakje nootjes gaat open 3 handen hup in mijn mond. Ik loop door mijn linkervoet doet pijn, ik begin er gele energie naar te zenden het helpt wat. Het laatste half uur kom ik op 3/4 kracht het eerste dorpje binnenzetten. Het volgende dorpje heeft gites. Hee deze ook! Een nieuwe volgens het bord, ze wordt niet genoemd in mijn boekje. Als ik zie dat het andere dorpje ver in de diepte ligt weet ik genoeg terug! Het enige jammere is dat de gite daar adverteerd met voetmassage, het leek mij zo heerlijk! Ik zit nu in een klein dorpje zonder restaurant, maar de gite heeft wat voor ons geregeld, lees boven. Erg aardig maar ik voel me niet echt vol. Wat ben ik een veelvraat geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten