vrijdag 20 augustus 2010

19 augustus rustdag Logrono gite

Paella mixte

Toch wel lekker om weer alleen in mijn tent te slapen. Heerlijk die privacy na al de gemeenschappelijke slaapalen. Ik sta relaxt op doe yoga oefeningen en ga eten. Nu ik weer na een tijdje kampeer kijk ik met andere ogen naar mijn kampeerspullen. Het langdurige gebruik laat zijn sporen na. Mijn tentje is vuil, zo ook mijn matje dat echt veel gebruikt is maar nog altijd comfortabel slaapt goed spul eigenlijk, mijn slaapzak ziet er smoezelig uit aan de buitenkant de binnenkant is zwart of je ziet het niet of mijn lakenzak houdt het vuil tegen. Mijn lakenzak is weer gescheurd die begint dus echt te slijten, mijn rugzak is vuil en heeft slijtplekken maar ik ben er zo aan gehecht ik heb haar al 20 jaar en er zitten allerlei herinneringsplaatjes op genaaid van al mijn trekkingvakanties. Mijn wandelstokken blijven functioneren en daar heb ik best wel respect voor want ze worden iedere dag gebruikt en echt zwaarbelast bij gelegenheid (nu hopen dat ze niet binnenkort kapot gaan!). Mijn kleren zijn niet meer schoon te krijgen, vlekken gaan er niet meer uit, er komen gaten in mijn sokken en onderbroeken, de vorm is nu wel uit mijn shirts. Het gasbrandertje blijft ook probleemloos functioneren ook goed spul. Ja die kleine 4 maanden continu gebruik laten hun sporen na in mijn uitrusting. Vandaag ga ik kijken of ik een gaspatroon kan kopen tot nog toe weinig geluk. Bij de VVV geven ze 3 mogelijke locaties op één is een Decathlon, daar hebben ze zeker mijn patroon alleen die ligt zo'n beetje net buiten de stad. Op de 2e opgegeven locatie weer mis, dan maar gelijk naar de Decathlon. Zonder rugzak ben ik er in marstempo in 20 minuten. Na wat gezoek de Decathlon gevonden en ja hoor ze hebben van mijn maat gaspatroon NET de laatste verkocht Grrrr. Ik probeer de Alcampo een gigantisch warenhuis, bij de informatie laat ik mijn gaspatroon zien. Nee die hebben ze niet. Ok het is schijnbaar niet de bedoeling dat ik een gaspatroon koop. Als ik wegloop denk ik, ik kijk zelf wel even, kan het niet geloven dat ze hem niet hebben en ...... Bingo gevonden. Vanavond toch maar terug naar een gite, de kampingprijs is te hoog voor 2 nachten. Bij een andere gite heb ik een voetmassage geregeld rond half 6. De masseuse is er al als ik aankom en het klikt gelijk als ik haar energie voel en ze raakt mij zonder schroom aan en spreekt Engels. Ze vertelt dat ze de massage met Reiki mixt, ik ben verloren. Doe maar een complete massage van 20 minuten. Voor de duidelijkheid het is natuurlijk een normale (niet sexuele!) massage maar het is heerlijk om weer eens door een vrouw aageraakt te worden en ze is goed!!! Ik heb haar al verteld dat ik 2200 km gelopen heb met rugzak. Ze raakt mijn rug onderzoekend aan en zegt; deze rug heeft geen masaage nodig (hoe kan dat?, is de ondertoon). Ik vertel haar dat ik mediteer en aan yoga doe. Aha zegt ze dat is het geheim. Al na een paar minuten voel ik de energie door mijn lichaam stromen als ze begint te masseren de tijd staat stil ik zweef in een bel van harmonie. Als ik weer terugkom zegt ze ik heb je 45 minuten gemasserd , want je energie voelt zo goed en je bent zo gezond. Ik realiseer me weer eens hoe heerlijk het is als je als man en vrouw zo'n hoog energetisch nivo met elkaar kan ervaren en delen. Als ik haar €30,- aanbied ipv 20 wordt dat resoluut geweigerd, dit is een echte energiewerker. Ze doet nog even mijn boordje van mijn shirt goed voor ik wegga, terwijl ze mannen mompelt :-) Ik ga in ieder geval NU mijn yogalerares bedanken voor de yogaoefeningen (ik hoop dat ze dit leest). Annet bedankt voor jouw bijdrage aan mijn tocht, die begint mij nu pas duidelijk te worden. In feite komt nu pas de realisatie binnen, dat trilling van mijn energieveld en de zuiverheid ervan, voor mij onmerkbaar, maar behoorlijk gestegen moet zijn. Echter omdat ik geen referentie heb, heb ik het niet gemerkt! Tot nu toe dus. Het is nu 2 uur later en nog voel de effecten. En ik ruik nog altijd naar de massageolie. De gite is overvol mensen moeten op de grond slapen of in de kerk. Er is een man of 80 en maar 2 douches! Ik ben lekker in de stad gaan eten als ik terugkom is iedereen nog aan het eten en is de mannendouche vrij mooi! Daarna ga ik rustig zitten wachten wanneer we de kerk in kunnen. Ik zit nog helemaal in de massageroes, heerlijk ik zie wel wat er gebeurt. Zo wil ik me voor altijd blijven voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten