dinsdag 24 augustus 2010

23 augustus 20 km Atapuerca Gite

Insalate mixte, Polle frites, Flan

In de morgen worden we gewekt met marsmuziek om 6.25! Een beetje te hard voor mijn smaak, later ''killing me softly with his words'' opera stijl. Kwart voor 6 ontbijt, het mag geen naam hebben. 2 voorverpakte cakejes en koekjes. Aan alles kun je merken dat de eigenaar wil dat we weggaan. Om half 8 geeft hij dat nog eens even extra vocaal aan, van beneden aan de trap! Ik pak mijn spullen verder in. Silke en ik worden min of meer buiten de deur geparkeerd met onze handen vol aan rugzakken en schoenen. De onderdeur gaat dicht, de stokken worden er nog even eroverheen aangegeven en dan gaat de boven deur dicht en op slot. Toch een beetje een knorrige oude man eigenlijk. Buiten trekken we onze schoenen aan. De zon komt boven de huizen en zet alles in prachtig licht de eerste pelgrims komen al voorbij. Hoera er staat nu wind en we hebben hem half tegen. Heerlijk! Op naar het volgende dorp daar kunnen we een ontbijt regelen, volgens mijn boekje is daar een bakker die ze nog bruin bakt op een echt houtvuur. Dat is ook zo, je kan het ruiken, alleen de winkel is nog niet open. Dan maar de bar in, ik bestel een sandwich met lekkere worst ertussen met een thee, Silke een kaffee con Leche. Daarna lopen we verder, een prachtig natuurpad deze keer door loof- en naaldbossen. Veel schaduw mooie natuur, bloeiende heide langs het pad. Het beetje stijgen en dalen kan mij niet deren, na een goede nachtrust zit ik weer helemaal in mij energie. Zo tegen het middag uur wreekt het gebrek aan eten bij Silke zich. Ze zegt dat ze moet rusten, als ik wil mag ik doorlopen. Ik voel me nog erg goed dus ga door. Voor mijn gevoel zijn we vlak bij het volgende plaatsje. En dat klopt na 5 minuten zie ik de kerk tussen de bomen door. Veel pelgrims strijken er neer, er is een bar. Ik neem een cola en chips, na dat ik even in de kerk gezeten heb. Genietend van mijn koude cola zie ik in de verte Silke aankomen. Zij koopt ook een cola. Ik zeg door te willen gaan en buiten het dorpje een plekje voor de yoga-lunch te vinden. Ze vraagt of ze mee mag, natuurlijk! Lekker met zijn 2'n in een weiland aan het mediteren en yoga'en geslagen. De wind blijft waaien waardoor de temperatuur aangenaam blijft. Op naar het eindpunt. Mijn boekje geeft op ons 25 km punt een dorpje met gite. We krijgen te horen dat die niet meer bestaat. Daarna is het 15 km verder naar Burgos te ver dus. We kunnen vandaag maar 20 km doen jammer. Hoewel niet vermeld in mijn boekje heeft de gite waar we overnachten een wasmachine. Ik moet weer wassen dus dat komt goed uit. Met deze temperaturen (+30) is het zo droog. In de gite loop ik mijn eerste ''yoga-leerlinge'' tegen het lijf. De Sloveense, Maria Magdalena is haar naam. Ze heeft de yoga oefeningen gedaan en is erg enthousiast. We besluiten met z'n 2'n wat te gaan eten in één van de 2 restaurants. Dat is gezelliger dan alleen eten, ondanks het gebroken Engels gaat de communicatie fijn. Ik hoop op een rustige nacht in deze gite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten