maandag 9 augustus 2010

8 augustus 13 km Uhart Mixe gite/kamping

Potage de Legume, saucisse avec le Pipperade, fromage avec confiture, creme de caramel

Na een fijne nacht in mijn tent opgestaan voor 7 uur. De zon is nog niet boven de bergen, wolken flarden drijven in het dal het uitzicht is adem benemend. Ik pak mijn komozak en ga in het natte gras zitten voor een heerlijke ochtend meditatie. Bij het vertrek een split of the moment decision. Ik ga niet naar Saint Palais maar naar Uhart Mixe. De laatste ligt dichterbij, geen 15 km en heeft ook een kamping. Hopen dat ze een wasmachine hebben. De gite/kamping staat niet aangegeven in mijn boekje maar er hangen informatiebladen in de gite. Vanaf daar is de loopafstand naar St J de Pied de Port 25 km. Een makkelijke kort loopdag voor mij dus vandaag. Onder het lopen komen de processen die de afgelopen dagen opgestart zijn opgang. Het nu volgende stuk gaat over een onderwerp wat niet alledaags is, nl martelen. Op mijn opleiding voor Reincarnatie Therapie is dit behandeld vanuit therapeutisch oogpunt. Omdat deze blog toch ook een soort dagboek is geworden waar ik dingen in vermeld voor mezelf (alleen de hele wereld kan het lezen). Wil ik opschrijven wat ik aan inzichten binnenkreeg onder het lopen, voor iedereen die het onderwerp te bizar vinden stop hier met lezen...:...........:........... Gisteren kreeg ik beelden over martelen door en het drong tot mij door dat de gedreven energie, die mijn leven beinvloed, wel eens door een marteldood ontstaan zou kunnen zijn. Vanmorgen vielen zoveel dingen op hun plaats dat dit wel het geval moet zijn geweest. Het was anders nu geen kerk en energie maar gewoon inzichten onder het lopen. Ik ben doodgemarteld om informatie in een vorig leven waarbij ik niks vrij heb willen geven. Ik ben dus gedreven bezig geweest om aan de effecten van de martelingen te ontsnappen. Hier is de oneigenlijke koppeling ontstaan dat als ik in mijn gedrevenheidsenergie zit, ik andere delen van mezelf uitschakel. Toen om aan de eindeloze pijn te ontsnappen, nu bijvoorbeeld door gevoelens af te schakelen als ik gedreven scheppend bezig ben, zoals gebeurde tijdens mijn opleiding realiseer ik mij nu. Wat was ik gedisciplineerd bezig zeg!. Ook het gedisciplineerd volhouden komt hier vandaan. Opgeven zou het einde betekenen, ik ben toen zwaar over mijn grenzen heen gedreven en doe dat in dit leven nog. Ik heb alleen geleerd dit te kompenseren door meditatie en yoga te gebruiken wat werkt, echter er is geen harmonie. Ik ben erg ''gedreven'' in yoga en meditatie! :-) Ook moet ik toen erg mijn best gedaan hebben om vol te houden, echter waarvoor? De situatie was uitzichtloos, ook nu nog moet ik altijd mijn best doen, terwijl niemand dat van mij vraagt! Veel van deze onderwerpen zijn gedurende mijn pelgrimage afzonderlijk de revu gepasseerd. Nu eindelijk komen ze samen in één vorig leven! Het ''leuke'' is dat ik voor mijn laatste tentamen niet geslaagd ben omdat....... Ik mijn examenclient niet goed naar haar sterfmoment leidde! Ik moet toen gedacht hebben dit zal ik nooit een ander aandoen! De inzichten zijn er ik hoop dat ik ook de vastzittende emoties ervan mag verwerken. Ik heb zo'n gevoel dat mijn steeds terugkerende keelpijn hier wat mee te maken hebben. Staat voor niks durven zeggen, zoals tijdens de martelingen, ik wilde niks zeggen.

1 opmerking:

  1. hoi Donald

    dan toch eindelijk een berichtje uit Gorinchem
    inmiddels meer dan 2 maanden bij Mybrand en het begint te wennen na 20 jaar in het ASz met dezelfde mensen. Vooral het omschakelen van de mensen was best zwaar maar goed het lukt
    Het werk is uitdagender en een dikke auto inderdaad niet spiritueel maar wel fijn kortom een verbetering met Deifi gaat het ook goed en volgende week gaan we lekker 3 weken naar griekenland.
    heerlijk niets doen met een biertje of een wijntjeniet zo uitdagend als jouw reis maar op dit moment heb ik geen behoefte aan meer uitdaging, misschien over een tijdje weer
    nu is er uitdaging genoeg
    goeie reis verder
    Jasper

    BeantwoordenVerwijderen