woensdag 8 september 2010

7 september 24 km Villafranca del Bierzo gite

Salade Russia, karbonaadje frite, meloen

Zo vannacht niet wakker geworden met een waarschuwing van mijn moede voeten. Maar wel van snurkende mensen, een warme benauwde en overvolle zaal en rommelende mensen. Nee dat gite slapen is niet mijn favoriet, maar ok dat is het leven van een pelgrim. Tussen 6 en 7.30 moest iedereen eruit en weg. De gemeenschappelijke zaal was vol met pratende mensen, ik heb thee gemaakt en ben buiten gaan ontbijten. Is het vluchtgedrag? ik weet het niet, maar ik voel me veel prettiger in mijn eigen stilte. Voordeel is wel, ik was al om 8 uur onderweg. De looproute van vandaag was verschrikkelijk, veel autoweg lopen, weinig natuur want hij liep over asfalt van dorp naar dorp. Omdat ik met de grote meute mee was vertrokken waren er veel mede pelgrims. Tegen de middag begint het te regenen, jammer waarschijnlijk geen yoga. En dat klopt ik vind een droge plaats bij een gite om mijn lunch te eten, echter geen plaats voor yoga. Wel heb ik de kans om even met Elli te spreken, een Duits meisje wat ik in Sahagun gesproken heb. Toen was ze ontzettend met zichzelf aan het worstelen, nu is ze een stralend lachende meid. Na mijn gesprek heeft ze een dag met een andere (mannelijke) pelgrim gesproken en ze is in een boek gaan lezen wat haar vader haar meegegeven had. Dingen beginnen voor haar op hun plaats te vallen heerlijk voor haar! Daarna de regen weer in, mijn poncho heeft de regen en het veelvuldige gebruik niet overleeft. Ze lekt, ik voel na verloop van tijd het water over mijn rug lopen. De laatste 8 km zijn lang en door de regen saai. Verkeer wat langs mij heen raast, zon en dan weer regen. Ik marcheer gestaag door. Des te eerder ik er ben des te beter. Rond 3 uur ben ik bij de gite. Ik heb besloten binnen te slapen vanwege de regen.
Nu even heel wat anders, ik heb een vraag voor alle mensen die mijn blog lezen. Ik verwacht rond de 18e, in SdC, aan te komen. Ik kijk nu al uit naar de brieven en het lijkt mij daarnaast erg leuk als ik op de dag van aankomst allemaal gelukwens smsjes ontvang. Zodat mijn telefoon vastloopt! Of zoiets. Dit is mijn telefoonnummer, voor de mensen die het niet hebben : 0641248754 schrijf het op en hou mijn blog in de gaten. Over een kleine 2 weken ben ik er en een sms lawine lijkt mij leuk, maar brieven mogen ook hoor! :-) In ieder geval ''make my day'' als ik na 4 en een halve maand lopen in Santiago de Compostella aankom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten