dinsdag 21 september 2010

20 september 12 km Ponte Olveira restaurant kamping

Witte rijst met 2 spiegeleieren, 2 karbonaadjes met frite, ijsgebak

Op aanhoudend verzoek van Donald een kort verslag van mij (Nanda):-) gisterenavond bij het diner een man ontmoet uit Venezuela en een jonge man uit Colombia een interesant gespek gehad nou ja eigenlijk Donald, het ging, en dat zal een aantal van jullie niet verbazen, over 2012 ed. Toch erg leuk om te horen hoe men daar over denkt en tja ook over de huidige economie het was zeker een bijzonder gesprek wat gevoerd werd in gebroken Engels. Het deed mij denken aan een moment uit mijn jeugd, ik was toen ongeveer 15 jaar en met mijn ouders op vakantie in Zwitserland waar wij aan een meer op een camping stonden, daar ontmoette ik een jonge aziatische man die in Italië voor chirurg studeerde, dat was ook een heel geannimeerd en bijzonder gesprek. Zo zelfs dat hij op het idee kwam om mijn ouders te vragen of hij mij mocht mee nemen naar Italië, die nogal geschrokken reageerden . Vandaag Kathalina ontmoet een jonge Duitse van 20 jaar zij heeft Donald al eens eerder ontmoet, ik had niet verwacht dat jonge mensen van deze leeftijd zelfstandig de Camino lopen petje af hoor. De tocht van vandaag voerde ons door een prachtig afwisselend heuvellandschap met mooie vergezichten vergezeld door een vriendelijk zonnetje. Ik ben benieuwd wat de dag ons morgen zal brengen. Tot zover mijn kleine bijdrage.
Nog een stukje van mij Donald;
Wat verder grappig is, is dat we op de (gratis) achtertuin-kamping van het (weg)restaurant van Olveira staan. Er stonden al een paar tenten van het restaurant zelf waar pelgrims in kunnen overnachten. Wij mochten natuurlijk ook onze eigen tent opzetten. We arriveerden al vroeg, voor 3'n en hadden al besloten de rest van de middag niet meer te lopen. We zijn (lichamelijk) echt aan een rustpauze toe voelen we allebei. De rest van de middag drinkend, etend, lezend en pratend met elkaar en andere pelgrims doorgebracht. Na het eten kregen we te horen dat de wc's van middernacht tot 9 uur dichtwaren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten