zondag 5 september 2010

4 september 27 km El Ganso Gite

Roerei met champignons en garnalen, gebakken ei met frite, meloen na

Het is middag en ik loop uit volle borst alle liedjes te zingen die ik ken, ik haal mensen in en hoor dat ik langzaam ingehaald word. Ik ben nu zo vrij dat ik gewoon doorzing. Ik stop om wat bramen te pakken, de 2 spanjaarden halen mij in lachend. Eentje roept Pavarotti! ha ha ha. Wat heerlijk om hier te lopen! Ik sta, in de morgen relaxt op in een verder verlaten gite, tent opruimen en eens lekker ontbijten in de tuin terwijl de zon doorbreekt, het wordt een mooie dag. Ik loop langzaam de bergen in, het pad begint te stijgen en te dalen. Ik voel gelijk het gewicht van mijn rugzak in mijn benen. Het pad loopt vrij door het landschap wat toch weer erg mooi is, zoals gewoonlijk. Ik weet het klinkt afgezaagd. Ik ben hem al een paar keer tegengekomen een Japanner?, Koreaan? Die prachtige handtekeningen maakt terwijl hij de Camino loopt. Kunstwerkjes.elk uur stopt hij wel ergens volgens mij. Ik vraag hem of hij Rembrand kent. Ja. Dat ben jij zeg ik, hij lacht. Sindsdien noem ik hem Rembrand. Tegen lunchtijd vind ik Annieck langs de kant van de weg in de schaduw, we lunchen met z'n 2'n verder al pratend. Na de lunch is het nog zo'n 10 km naar de eindstop. Annieck stuift ervandoor, wat een tempo! De rest van de middag zie ik haar op het pad voor mij lopen. Na zo'n 2 uur lopen ben ik er, er zijn veel mensen van de vorige gite. Annieck, Jacky en een Braziliaanse, Shirley, die tarotkaarten leest. Ik kan het niet laten, en vraag of ze voor mij een kaartje wil leggen. Dat kan alleen, moet ik dan 78 genummerde papiertjes maken, ze heeft geen Tarotspel bij zich. Ik fiets wat in elkaar en dit is de uitkomst, ze pakt 3 ''kaarten'' De eerste kaart, het verleden waar ik vandaan kom, het verleden is een gevecht geweest tussen mijn intuitie en kracht/rationaliteit, op een gegeven moment besloot ik ze beiden te gaan gebruiken als aanvulling op elkaar. Tweede kaart heden, ik leef nu heel erg op mijn gevoel. In feite kan ik niet anders! Het sleept mij in feite mee maar dat is goed, daarom kan ik nu de Camino lopen. Derde kaart, toekomst. Ik kan een verbinding vormen tussen hemel en aarde een medium zijn dus. Alleen wil ik daar echt in groeien dan moet ik hier ook echt naar gaan leven ipv het af en toe te zijn, ik moet mij eraan overgeven. Verder gegeten in een bont gezelschap, een healster, yogalerares en de tarotkaart legster. Hoe spiritueel wil je het hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten