zondag 5 september 2010

2 september 22 km Villar de Mazarife Gite maar ik kan in de tuin kamperen heerlijk

Insalate mixte, vegetarische Paella, fruit

Bij het wakker worden merk ik dat ik heb geslapen met de Camino Bug, de Bedzwans (hoe schrijf je dat?) ik zit onder de rode bulten, mijn rechterschouder en boven arm zijn één en al bobbels en het gaat steeds meer kriebelen. Het Auberge personeel kan alleen maar verontschuldigingen aanbieden, maar heeft verder niks om mij te helpen. Geen spray om mijn rugzak, slaapzak en lakenzak te ontsmetten bv. Ze worden bedankt! De route die ik nu volg kent ook een variant langs alleen maar wegen. Die wil ik niet nemen! Hoewel ik goed oplet verzijl ik toch weer langs die klote weg. Ik laat me niet kisten en neem weer een tussendoor weg om op de juiste route te komen die niet langs de weg loopt. Als ik aan een man de weg vraag begint hij, net als alle Spanjaarden, te ratelen, maar ik bergijp de aanwijzingen, hij biedt mij zelfs water, bier en wijn aan! Ik ga voor het water en volg hem naar beneden de grond in. De mensen woonden hier vroeger ondergronds nu worden de ruimten gebruikt als opslagruimten. Alleen mijn wegzoeken zonder markeringen is weer leuk het geeft mij energie, vanwege de slechte kaart vraag ik veelvuldig de weg. Ik wordt altijd hoffelijk geholpen. Ik ben lekker vroeg bij de gite. Samen met een Italiaanse die goed Spaans en Engels spreekt. Zij kan de man uitleggen wat er gebeurd is. En hij helpt mij, of ik daar blij mee mag zijn? De beheerder sprayt mijn rugzak, slaapzak enz met een soort wit spul. Vervolgens moeten bijna al spullen in de was (moest toch gebeuren). Daarna ben ik aan de slag gegaan om het witte spul te verwijderen. Eerst borstelen dan met een vochtige doek de rest zo goed mogelijk weghalen ik ben wel 2 uur bezig! Niet overal lukt het goed. Mijn arme oude rugzak! hij bllijft witte vlekken vertonen. Nu heb ik hem al 20 jaar en ik moet eerlijk toegeven dat dit de eerste keer is dar ik hem een soort van schoonmaak! Hier en daar blijven de witte vlekken zichtbaar Het water is bruin erna niet wit! Aan het einde van de dag beginnen mijn beten te jeuken ik moet er vanaf blijven. Wat wel heerlijk is, is dat ik mijn tent in de tuin mag opzetten! Dat wordt lekker slapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten