dinsdag 14 september 2010

13 september 14 km Arzua hotel

Champignons met roerei, vlees met paprika's en frite, flan

In de gite ontmoet ik in de morgen 4 Nederlandse fietsers, allemaal in Nederland begonnen. Eén gaf me nog een goede tip over een goedkope vliegtuig maatschappij die rechtststreeks naar A'dam vliegt. Gallicie laat zich op zijn mooist zien, de Camino slingert over natuurpaden door oude dorpjes en veel groen. Pittoresk en oud. Ook loop ik nu voortdurend naar beneden wat het lopen erg makkelijk maakt. De 14 km die ik moet maken vandaag vliegen voorbij. Ik ontmoet weinig bekenden vandaag. Omdat ik toch tijd genoeg heb neem ik een rustpauze met thee en Santiago taart ik raak er redelijk aan verslaafd. Rond half 1 kom ik aan in Arzua. En loop recht tegen de VVV aan. Mooi kan ik tegelijk info vragen. Weer een leermoment, de camping bestaat niet meer. Wat nu? De gite geeft weinig privacy en Nanda en ik kunnen die wel even gebruiken na 4 en een halve maand gescheiden te zijn. Als ik op een terrasje lunch belt Nanda, vlucht ok een uur vertraging. Ik ga opzoek naar een hotel. Dat is snel gevonden. Redelijk geprijsd. Terug naar het plein om Nanda op te wachten. Heerlijk ze is er na 10 minuten. We knuffelen kussen, praten bij, bij een boccadilla en de rest van de middag hebben we goed gebruik gemaakt van de privacy van de hotelkamer ;-) Nanda constateert dat ik ruimer in mijn vel zit, het voelt allemaal losser aan zegt ze :-) Morgen rustig opstarten voor Nanda, nog 40 km naar SdC. Gaan we in een dag of 3 doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten