vrijdag 24 september 2010

23 september Muxia rustdag

Ensalade en Raxos ( we hebben Raciones besteld, een Spaanse tapas-achtige eetvorm we zijn benieuwd), Raxos is een vlees, aardappels en ik weet niet wat meer schotel

Schandalig heerlijk lang uitsgeslapen in onze hotelkamer. Daarna de stad in voor een ontbijt, Nanda een sandwich ik een Hamburgeros completa (ik moet toch een beetje aankomen). Onder het ontbijt mijmerde Nanda over hoe ze haar wandel-uitrusting zou aanpassen om de Camino vanaf St Jean Pied de Port naar SdC te lopen. Wie weet heeft het pelgrims-virus haar ook aangetast. Daarna het stadje in naar de VVV voor onze SdC-Muxia wandelbewijs, een soort Compostela. Nu heeft Nanda er ook één! Nogmaals naar de kerk bij Punta da Barca om de scheepsmodellen te bekijken. Zowaar buiten de kerk kon ik 2 rotsblokken ontdekken die met enige fantasie op de romp van een boot en een zeil lijken, heb alleen het roer niet terug kunnen vinden. Nanda en ik hadden er gelijk een gesprek over het christendom en hoe wij daar de (on)echtheid ervan ervaren. Het gesprek begon met de opmerking van Nanda dat het haar opviel hoe overdadig de Spaanse kerken van binnen versiert zijn. Zo gleed de dag voorbij. Nog wat eten ingeslagen voor morgen. We hebben nog 2 wandeldagen, van elk een kleine 15 km, voor de boeg om in Fisterra aan te komen. En dat is echt het einde van mijn wandel zwerftocht van een kleine 5 maanden. In Fisterra blijven we ook een dag en gaan dan terug naar SdC om de kaars voor de postbode uit Sittard te kopen en dezelfde dag (maandag) door naar A Coruna om daar nog de dinsdag door te brengen. Woensdag vliegen we van daaruit terug naar Holland. Het einde is echt in zicht. Eerst nog 2 dagen wandelen, het heeft hier vanmiddag geregend, we zien wel wat het morgen wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten