zondag 19 september 2010

18 september 21 km Negreira Gite

Pasta soep, gegrilde vis met aardappels en botersaus, verse ananas na.

We komen te laat het bed uit 8 uur. Na ontbijt en tassen inpakken is het al gauw half 10. Met de rugzakken de bus in. Er komt een oud mannetje tegenover mij zitten. Hij begint een heel gesprek met mij. Ik begrijp misschirn 5% maar we hebben lol de mensen die om ons heen staan ook. Met de rugzak de stad in op naar de kathedraal, daar begint de Camino naar Finisterre, we zijn echt laat weg. Half twaalf pas echt op pad. Dan nog 20 km te gaan. De tocht is mooi, prachtige natuurpaden met geen andere pelgrims of barretjes elke 2 km. Wat een verademing. Na de laatse weken Camino. Nanda vindt hem mooier dan de Camio Francesca ik ook. De laatste 10 km met een forse stijging het dal uit, allebei lopen we onszelf omhoog te vechten. Na een uur de top, dan nog 8 km te gaan om een uur of 4. Het is voor mij al afzien met mijn rugzak, dus zeker voor arme Nanda maar ze gaat door! Rond 7 uur ter plekke in Negreira. Nooit meer zo laat weg! In de gite krijgen wij te horen dat er in Fisterra ook een Composta te krijgen is lijkt Nanda erg leuk heeft zij ook wat! Ze is blij met haar pelgrimspaspoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten