woensdag 15 september 2010

14 september 13 km Brea gite

Soppa Galicie, biefstuk met frite, appeltaart

Goh wakker worden in een hotel, weinig gebruikte douches en wc's op de gang dat is lang geleden! Alleen is natuurlijk het wcpapier op. Daar hebben ze in Spanje patent op. Wij naar beneden voor ontbijt, maar dat verzorgen ze niet in dit hotel :-) Het kan ons niks schelen we pakken onze rugzakken en gaan naar een bar en bestellen 2 boccadillas op het pleintje op een bankje zet ik thee en smullen maar. Na het ontbijt breng ik mijn tent naar het postkantoor. Henk en Monique vandaag gaat hij op de post naar jullie. Op de terugweg zie ik een goede strooien hoed voor Nanda. Al met al om 10 uur weg we hebben geen haast. De één na laatste etappe is mooi. Groen veel bosetappes, weinig stukken langs snelwegen. Veel schaduw. Na enkele weken koele morgens en middagen belooft dit een warme dag te worden. Arme Nanda! Rond half 12 kopen we wat te eten en zoeken een plaats om te lunchen yoga en de rest. Na een dikke 2 uur, vals plat, lopen met haar rugzak voelt Nanda dat het tijd wordt voor een rustpauze. We hebben een heerlijke lange lunchpauze. De yoga en meditatie gaan lekker met z'n 2'n. Als we weer op pad zijn slaat de hitte echt toe, ik ben het gewend, maar Nanda krijgt de volle laag. Met een hoog rood gezicht loopt ze door. Ik ben blij dat ze een goede hoed heeft.gelukkig luistert ze goed naar haar lichaam. Ze geeft aan dat de temperatuur haar teveel wordt. Ok de eerst mogelijke stop is Brea daar is een hotel met een Pelgrim slaapzaal. Nog een km of 4 a 5. Regelmatig moet Nanda stoppen, ik kan me er van alles bij voorstellen, na een koud en regenachtig Holland zijn deze Spaanse temperaturen van boven de 25 a 30 graden, zonder wind, en lopen met volle bepakking een te grote overgang. Rond half 4 komen we in het piepkleine dorpje Brea aan. Met de hotel, bar, restaurant en gite ineen. De bedden zien er goed schoon uit. Hier gaan we rustig de rust van de dag doorbrengen. Als dit zo doorgaat zijn we, mooi op tijd, de 16e in SdC! We hadden nog de verwachting dat we de slaapzaal voor ons 2'n zouden hebben, maar tegen 6 loopt ze helemaal vol. Dat wordt een oordopjes nacht. Gelukkig hebben we als eerste de keus dus hebben we 2 beneden bedden. Lekker makkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten