zondag 26 september 2010

25 september 14 km Fisterra apartement

Vissoep, gemengde vis/vlees paella, flan

Als ik in bed lig deze nacht hoor ik de verre branding van de zee. Als het gegrom van vrachtagens. De laatste wandeldag begint met de bekende routine van het inslaan van mondvoorrad, in dit geval 4 Boccadilla's. De aanwezige honden bij het pension komen om een knuffel vragen. Ik pak het kleine jonge hondje van de vloer die parmantig met een kuipje jam in zijn bekje vanachter de toog vandaan komt :-) en geef het een aai. De boccadilla's zijn klaar de rugzakken gepakt voor de laatse keer en we gaan weg. 14 km naar Fisterra. We raken aan het vals plat meer en meer gewend. Na een half uur een leuke stopplaats ik maak thee en we eten de eerste 2 boccadilla's als ontbijt. Daarna door, we komen weer veel pelgrims tegen die vanuit Fisterra vertrokken zijn. De zee laat zich regelmatig in de verte zien een mooi gezicht. Tegen 12 uur zoeken we en vinden we een lunchplaats. Dan in de verte zien we ineens Fisterra, we zijn lekker opgeschoten. De lunch is als vanouds en lekker langzaam, Fisterra ligt om de hoek. De laatste 5 km's naar Fisterra ontmoeten we nog een gepensioneerd Hollands stel en maken een praatje. Dan komen we bij Fisterra aan. Een slaapplaats, het eerste hotel is vol, de B&B ernaast erg duur €30,- pppn! Dat vinden we te gek! We willen hier 2 nachten blijven. Na een 20 min lopen een ander hotel €40,- pn beter maar ik ben nog niet tereden. We lopen Fisterra in en worden uit de verte al toegeroepen door een oma die op een stoeltje voor haar huis zit, ze ruikt schijnbaar dat we iets te slapen zoeken. Ratelend Spaans overpoeld mij. Versta ik het goed een kamer met keuken en wasmachine voor €25,- pn? Als ze over de accomodatie vertelt tuit ze haar lippen en raakt deze met haar vingers aan. Zo goed is het. We moeten meekomen het dorp in. Een wandeling van zo'n 10 min ze is niet zo snel, ze loopt op haar sloffies met haar vestje aan en brilletje op half 7. Onderweg komt een jonge herdershond gedag zeggen. Is dat niet dezelfde hond als van de gite in Lires? Wat doet die hier? We komen bij de Panaderia, daar is de sleutel snap ik. De bakkersvrouw neemt ons mee naar een kompleet nieuw apartement (de peertjes hangen nog in de badkamer), met 2 slaapkamers. Voor werkelijk waar maar €25,- pn, alleen als de andere slaapkamer bezet is dan moeten we het sanitair delen. Geen probleem we zijn de komende 2 nachten onder de pannen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten