woensdag 29 september 2010

28 september Schoonhoven

Gina's heerlijke gevulde soep met kokosmelk, salades, yogithee en aardbeien en ananas na

Mooi op tijd uit het hotel weg, na het ''ontbijt''. De taxi staat er om 7 uur en een 3 kwartier later zijn we op het vliegveld van a Coruna. Tja over de vliegreis kan ik kort zijn, ik ben terug in de 21 eeuw. In 5 a 6 uur (met 2 uur wachten op Barcelona) leg ik de afstand af die ik in vier en een halve maand te voet heb afgelegd. Het viel mij niet echt op maar de hele morgen moest Nanda veel sms'n met haar broer en bleef ze toch wel lang op de wc's zitten. Dat werd me later pas duidelijk. Na mijn rugzak van de band gevist te hebben en hem voor de laatste keer omgegespt te hebben, voor de trein dacht ik, stond bij de uitgang het ontvangst commitee klaar, wat een heerlijke verrassing! Rianne en Gina met spandoeken oorspronkelijk zouden er 6 man komen maar door de plotseling verandering van aankomstdag van woensdag naar dinsdag vielen er 4 af. Bedankt Spaanse verkeersleiders. Maar goed, gelukkig was de vreugde er niet minder om :-) Bijpratend, delend herineringen ophalend rijden we terug naar Utrecht. Gina ontvoerde mij naar haar huis en de rest van de middag ging voorbij met gezelligheid, thee, taart en het weer aanhalen van de vriendschapsbanden en een heerlijke avondmaaltijd. Ik kon mij geen beter einde van mijn krappe 5 maanden durende pelgrims-zwerftocht naar SdC voorstellen. Bedankt Nanda, Gina en Rianne!. In principe is dit het einde van mijn reisverslag ik mag weer gaan reintegreren in het ''normale'' leven. Toch stop ik niet helemaal met schrijven want ik heb nog altijd de kaars voor de postbode van Sittard. De komende dagen wil ik hem opsporen en naar Sittard reizen om hem de kaars uit Santiago de Compostela te overhandigen, ik hoop dat mij dit allemaal binnen de komende 2 weken lukt. Omdat het voor mij zo'n onverbrekelijk onderdeel van mijn pelgrimstocht is geworden zal ik de voortgang hiervan op mijn blogspot bijhouden. Niet van dag tot dag, ik zou zeggen als je zin hebt om te weten hoe dit afloopt check om de 4 of 5 dagen mijn blogspot ik zal het vermelden. Voor de rest ga ik me nu bezig houden om mijn ervaringen van de afgelopen vier en een halve maand een plaats te geven in mijn leven. De echte Camino begint nadat je hem gelopen hebt.......... voor mij mag hij de rest van mijn leven duren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten